عصر بازار

در پایان معاملات دیروز بازارهای جهانی؛

امید به تصویب برنامه مالیاتی سهام را بالا برد و دلار را تقویت کرد

عصر اعتبار- دیشب در پایان معاملات روز جمعه در بازارهای جهانی، با افزایش امید به این که ترامپ خواهد توانست برنامه مالیاتی خود را به پیش ببرد، سهام جهانی رشد کرد، سود اوراق بالا رفت و دلار تقویت شد.

امید به تصویب برنامه مالیاتی سهام را بالا برد و دلار را تقویت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، پس از این که سنای آمریکا طرح بودجه‌ای را که زمینه را برای کاهش مالیات فراهم می‌کرد، تصویب کرد، دیشب در پایان معاملات جمعه در بازارهای جهان با افزایش امید به این که ترامپ خواهد توانست برنامه مالی خود را به پیش ببرد، سهام جهانی رشد کرد، سود اوراق بالا رفت و دلار تقویت شد.

    به نظر می‌رسد سناتور جمهوری‌خواه، رند پاول از برنامه دولت برای کاهش مالیات حمایت می‌کند، او گفت با همه توان برای کاهش شدید مالیات آماده است. این درصورتی بود که یک روز قبل سنا یک طرح کلیدی بودجه را بدون حمایت او تصویب کرده بود.

    سهام در وال‌استریت رشد کردند و زیرشاخص مالی اس‌اندپی 500 که انتظار می‌روفت از سیاست‌گذاری پیشنهادی دولت سود ببرد، جهشی 1.16 درصدی داشت و بهترین عملکرد را در بین 11 زیرشاخص اصلی اس‌اندپی به دست آورد.

    پاول نولته، مدیر سهام در شرکت مدیریت سرمایه «کینگز ویو» در شیکاگو می‌گوید: این اتفاق واکنشی به این فکر بود که احتمالا در مورد برنامه کاهش مالیات خبر خوشی از کنگره در راه است.

    او ادامه داد: همه امید خود را نسبت به تصویب این طرح از دست داده بودند اما با اتفاقات و گفته‌هایی که در 24 ساعت اخیر اتفاق افتاد، افراد با شگفتی می‌گویند واقعا ممکن است این اتفاق بیافتد.

    پس از این که داده‌های اتحادیه ملی فروشندگان املاک نشان داد در ماه سپتامبر فروش مسکن در آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است، زیر شاخص مسکن (اچ‌جی‌اکس) هم 0.70 درصد افزایش یافت.

    میانگین صنعتی داو جونز با 165.59 امتیاز افزایش (معادل 0.71 درصد) به رقم 23328.63 رسید.

    اس‌اندپی 500 هم با افزایشی 13.1 امتیازی یا 0.51 درصدی به رقم 2575.2 رسید.

    شاخص ترکیبی نسدق هم 23.99 امتیاز یا 0.36 درصد به خود افزود و برابر با 6629.05 شد.

    برای این هفته رشد شاخص داو برابر با 2 درصد شد، و اس‌اندپی 0.9 درصد و نسدق 04 درصد به ارزش خود افزودند.

    شاخص دلار که ارزش این پول سبز را در برابر سبدی از ارزهای مهم دنبال می‌کند، 0.49 درصد رشد کرد که این بیشترین سود روزانه این شاخص در این ماه بود و نرخ یورو با 0.69 درصد افت در برابر دلار به 1.1768 دلار رسید.

    افزایش ریسک‌پذیری هم ارزش طلا را کاهش داد. اسپات‌گلد با 0.7 درصد افت به قیمت هر اونس 1280.65 دلار رسید و پیش‌خرید طلای آمریکا هم با افتی 0.6 درصدی به 1282.30 دلار برای هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی