عصر بازار

بیت‌کوین رکورد ۶ هزار دلار را زد

عصر اعتبار- در معاملات بازار جهانی ارزهای مجازی ارزش بیتکوین از مرز ۶ هزار دلار گذشت و افزایش ارزش خود را از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از ۵۰۰ درصد رساند.

بیت‌کوین رکورد ۶ هزار دلار را زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در معاملات روز جمعه بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت هر عدد بیتکوین از مرز 6 هزار دلار گذشت.

    ارزش بیت کوین در این معاملات به 6000.1 دلار رسید و سپس به 5964.24 دلار کاهش یافت که نسبت به روز قبل 4.7 درصد افزایش داشته است.

    در حال حاضر بیت‌کوین بیش از هر دارایی دیگری طی سال جاری سودآور بوده است. با این حال ارزش آن پرنوسان بوده و تاکنون شاهد افزایش یکباره 26 درصدی ارزش آن تنها در یک روز و یا سقوط 16درصدی قیمت آن در روزی دیگر بوده‌ایم.

    در حال حاضر از بیتکوین می‌توان هم به عنوان یک سرمایه‌گذاری و هم به عنوان یک بنیان برای استفاده از تکنولوژی پیش زمینه آن در آینده استفاده کرد.

    بیتکوین در حال حاضر بیش از چیزی که مردم فکر می‌کنند کمیاب است چرا که پیش‌بینی می‌شود تعداد بیتکوین‌های موجود در بازار از 21 میلیون فراتر نرود.

    کارشناسان براین باورند که صعود قابل توجه قیمت بیتکوین در روز گذشته عوامل مختلفی دارد.

    چارلز هیتر بنیانگذار شرکت کریپتوکامپر در لندن گفت: افزایش امیدها نسبت به تسهیل مواضع دولت چین نسبت به مبادله بیتکوین در این کشور ارزش آن را بالا برد.

    هیتر می‌گوید: با کمرنگ شدن مواضع سختگیرانه دولت چین نسبت به بیتکوین قیمت بیتکوین با توجه به افزایش تقاضای خریداران برای ورود به بازار در حال افزایش است. در طول تابستان دولت چین عرضه اولیه بیتکوین در این کشور را ممنوع کرد. اما بسیاری براین باورند این ممنوعیت موقتی خواهد بود.

    جیسون انگلیش معاون شرکت پروتکل مارکیتینگ در سوئیس معتقد است: چین تمایل نخواهد داشت تا از بازار ارزهای مجازی دور بماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی