عصر بازار

معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران:

حمایت از ایده تا تجاری‌سازی استارتاپ‌ها در پارلمان بخش خصوصی آغاز شد

عصر اعتبار- معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‎های مهم اتاق بازرگانی حمایت از استارتاپ‎هاست و در واقع استارتاپ‎ها در اتاق بازرگانی از مرحله ایده تا تجاری‎سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حمایت از ایده تا تجاری‌سازی استارتاپ‌ها در پارلمان بخش خصوصی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  هومن حاجی‌پور با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مانند جیتکس عملا محل ظهور و تلاقی فناوری و معرفی خلاقیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، اظهار کرد: در دهه‌های اخیر تغییرات اساسی در حوزه کسب‌وکار و همچنین علم و صنعت ایجاد شده و عملا خلاقیت و نوآوری جایگزین تولید انبوه و مهندسی‌گرایی شده است.

    وی اضافه کرد: در واقع با تغییر پارادایم‎ها بسیاری از مقررات و رفتارها در حوزه کسب‌و‌کار تغییر کرده و قوانین جدیدی جایگزین آن شده است.

    معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در دنیای کسب‌وکار مهم‎ترین نقش را نوآوری و خلاقیت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‎های بزرگ صاحب تکنولوژی و برند در دنیا در کنار خود، استارتاپ‎ها را دارند و در ایران نیز بسیاری از شرکت‎های بزرگ متوجه حمایت از استارتاپ‎ها شد‌ه‎اند.

    وی افزود: در اینجا نقش نهادهایی مثل اتاق بازرگانی بیش از قبل دارای اهمیت است چرا که مسیر را برای فعالیت‌های نوآورانه باز می‎کند.

    حاجی‌پور درباره برنامه‎های پارلمان بخش خصوصی در حمایت از استارتاپها گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‎های مهم اتاق بازرگانی حمایت از استارتاپ‎هاست و در این راستا طی یک فراخوان و پایش از میان 70 استارتاپ، 12 استارت‎آپ را برای حضور در این دوره از برگزاری نمایشگاه انتخاب کردیم.

    وی تصریح کرد: در واقع استارتاپ‎ها در اتاق بازرگانی از مرحله ایده تا تجاری‎سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

    او با تأکید بر اینکه نقش اتاق‌های بازرگانی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات غیر قابل انکار است، ابراز کرد: از میان 12 استارتاپی که از سوی اتاق تهران به این نمایشگاه رفتند، یکی از آنها موفق شد به مرحله نهایی راه پیدا کرده و با بانک بین‌المللی ارتباط خوبی برقرار کند.

    حاجی پور همچنین افزود: سرمایه‌گذاران زیادی در اتاق بازرگانی بر روی استارتاپ‎های حوزه سلامت، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری کرده‎اند و برنامه داریم که استارتاپ‎ها را شناسایی و به سرمایه‌گذاران اتاق معرفی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی