عصر بازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

شفافیت گام اول مبارزه با فرار مالیاتی است

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیات گفت: شفافیت، گام اول مبارزه با فرار مالیاتی است و انتظار ما از مسئولان و رسانه های جمعی آن است که سازمان امور مالیاتی را حمایت کنند تا گام نخست را محکم بردارد.

شفافیت گام اول مبارزه با فرار مالیاتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سید کامل تقوی نژاد صبح امروز در سومین کارگاه آموزشی کشف و پی جویی جرایم مالیاتی با حضور روسا و افسران تحقیق ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهار داشت: فرار مالیاتی یک پدیده شوم است و کسانی که مرتکب فرار مالیاتی می شوند به مردم و جامعه ظلم می کنند، چرا که از همه مواهب موجود در این کشور از جمله امنیت، حمایت از سرمایه‎گذاری، فضای مساعد کسب و کار، خدمات عمومی و ... استفاده می کنند و به جای پرداخت مالیات، از همه راهکارهای قانونی و غیرقانونی استفاده می کنند تا مالیات و سهم خود را از هزینه های جامعه پرداخت نکنند.

    وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی که فرمودند ما از کارمند، کارگر و کاسب مالیات می گیریم اما از کلان سرمایه داران و درآمدداران بی حساب و کتاب مالیات نمی گیریم و فرار مالیاتی جرم است، گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری، پرداخت مالیات یک فریضه است و سرمایه دارانی که درآمد کلان دارند اما از پرداخت مالیات اجتناب می کنند، چون کشور را به خارج وابسته می کنند مجرم اند.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: خوشبختانه با اصلاح قانون مالیات های مستقیم، موضوع جرم انگاری مالیات عملیاتی شد و مصادیق فرار مالیاتی نیز مشخص و مجازات هایی نیز برای آن پیش بینی شده است.

    وی با بیان اینکه در تمام جهان، مبارزه با فرار مالیاتی و مجرمین اقتصادی با جدیت و بدون مسامحه انجام می گیرد، گفت: برای اینکه بتوانیم با فرار مالیاتی به درستی و دقت مقابله کنیم باید اطلاعات دقیق و روشنی از فعالیت اقتصادی افراد داشته باشیم و قوانین موجود اجازه ارایه این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی کشور را داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی