عصر بازار

نهاد عالی نظارت بر بانک های ترکیه:

خبر جریمه بانک های ترکیه به دلیل نقض تحریم های ایران شایعه است

عصر اعتبار- عالی ترین نهاد نظارتی بر فعالیت بانک های ترکیه هرگونه جریمه بانک های این کشور توسط آمریکا به دلیل نقض تحریم های ایران را رد کرده و این خبر را شایعه خواند.

خبر جریمه بانک های ترکیه به دلیل نقض تحریم های ایران شایعه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سازمان «بی دی دی کی» که عالی ترین مرجع نظارت بر فعالیت های بانک های ترکیه به حساب می آید، با صدور بیانیه ای مواجه شدن بانک ها و نهادهای مالی این کشور با جریمه های سنگین از سوی دولت آمریکا به دلیل معامله با ایران را رد کرد.

    بر اساس این گزارش، این نهاد عالی نظارتی در بانک ها و موسسات مالی ترکیه با صدور بیانیه ای آورده است: توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می کنیم که داستان ها درباره بانک های ما اساسا بر هیچ سند یا واقعیتی استوار نبوده و نباید به آنها اعتنا کرد.

    منابع ترکیه ای اعلام کرده بودند که 6 بانک ترکیه به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران، از سوی آمریکا مجبور به  پرداخت جریمه چند میلیارد دلاری شده اند.

    دو مقام ارشد اقتصادی ترکیه به رویترز اعلام کرده اند که ترکیه هیچگونه اخطاری از سوی ایالات متحده در مورد این مجازات دریافت نکرده است و آمریکایی‌ها معمولاً پیش از اعمال چنین جریمه‌هایی، این موضوعات را به اداره بررسی جرائم مالی وزارت دارایی ترکیه اعلام می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی