عصر بازار

گزینه های روی میز ترامپ برای فدرال رزرو

عصر اعتبار- در حالیکه انتظار می رود طی چند روز آینده رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا توسط «دونالد ترامپ» منصوب شود، کاندیدای احتمالی این پست بسیار حساس پولی معرفی و رقابت بین ۲ نفر داغ شده است.

گزینه های روی میز ترامپ برای فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در حالیکه این روزها «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سخت درگیر پیدا کردن بهترین گزینه برای ریاست فدرال رزرو، بالاترین مسند بانکی در ایالات متحده است، سرانجام 5 کاندیدا برای در دست گرفتن سکان هدایت بانک مرکزی آمریکا یعنی فدرال رزرو نهایی شد.

    در حال حاضر ریاست فعلی فدرال رزرو در دست «جانِت یلین» است که البته با اتمام دوره 4 ساله ریاستش، نام وی بار دیگر در میان کاندیدای ریاست این نهاد پولی آمریکا دیده می شود.

    همچنین انتظار می رود که در هفته جاری میلادی، رئیس جدید فدرال رزرو معرفی شود. در همین حال در آستانه انتخاب بالاترین نهاد سیاست گذاری پولی آمریکا، نگاهی اجمالی به 5 کاندیدا ریاست فدرال رزرو به شرح ذیل می اندازیم؛

    1. جِروم پاول: در حال حاضر او بعنوان ثروتمندترین عضو هیئت فدرال رزرو است و اعلام کرده که خواهان برچیدن برخی از قوانین مرتبط به بعداز دوران بحران است و البته این موضوع خوشایند «دونالد ترامپ» است.

    2. کِوین وارش: وی در سال 2006 میلادی بعنوان یکی از اعضای‌ هیئت فدرال رزرو منصوب شد که به دلیل جوان بودن و نداشتن تجربه کافی به موضوعی بسیار بحث برانگیز تبدیل شد و بعنوان یکی از منتقدین برنامه خرید اوراق قرضه در فدرال رزرو شناخته می شود و در حال حاضر یکی از مشاورین ارشد اقتصادی «ترامپ» است.

    3. جانِت یلین: در حال حاضر ریاست فدرال رزرو را در اختیار دارد و بعنوان اولین زن در تاریخ 10 ساله این بانک محسوب می شود که ریاست آن را به عهده گرفته است و  به نظر کارشناسان اقتصادی «وال استریت» و چهره های برجسته دانشگاهی به عنوان باتجربه ترین و بالاترین شرایط لازم را برای دوباره منصوب شدن در این سمت را دارد و در طول 4 سال تصدی گری فدرال رزرو عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه داده است.

    4. جان تایلر: استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد و در کارنامه خود معاون سابق وزیر خزانه داری در امور بین الملل را دارد و همواره در فهرست جمهوری خواهان به عنوان رئیس احتمالی فدرال رزرو قرار دارد؛ وی از خواهان افزایش نرخ بهره بانکی علی رغم نرخ پایین تورم است و ممکن است انتصاب وی بازارهای مالی را دچار اختلال زیادی کند.

    5. گری کوهِن: وی از کمترین صلاحیت لازم برای انتصاب این سِمت در میان 4 کاندیدا دیگر برخوردار است و علت آن به نداشتن تجربه در سیاست پولی و تئوری اقتصاد کلان است و در تالار بورس کالا در بانک «گلمن ساچ» بعنوان تاجر بزرگ فعالیت داشته؛ ضمن اینکه از داشتن رابطه بسیار نزدیکی با رئیس این بانک برخوردار است.

    بر پایه این گزارش، شانس «جِروم پاول» و «جان تایلر» برای تصدی این پست حساس بیشتر از سایر کاندیدای دیگر است و در این بین نگاه «دونالد ترامپ» بیشتر معطوف «جِروم پاول» است و بطور کلی رقابت میان این دو نفر بسیار داغ گزارش می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو