عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

هشدار درباره حساب‌های اجاره‌ای

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد با اعلام طلب مالیاتی ۱۲ هزار میلیارد تومانی از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف، درباره استفاده از حساب‌های بانکی اجاره‌ای هشدار داد.

هشدار درباره حساب‌های اجاره‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدکامل تقوی نژاد در خبر 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی داریم، گفت: این مالیات مربوط به کسانی است که در سال های گذشته از کارت بازرگانی یکبار مصرف استفاده و مالیات پرداخت نکرده اند.

    وی ادامه داد: در ارتباط با فرار مالیاتی باید اطلاعات جامعی داشته باشیم البته با توجه به اختیارات قانونی. تقوی نژاد گفت: آنانی که به عنوان فراریان مالیاتی از آنها نام می بریم شامل کدفروشان مالیات بر ارزش افزوده، قاچاقچیان و بهره مندان از اقتصاد سیاه و کسانی که در هنگام خرید و فروش فاکتور ارایه نمی دهند یا فاکتور نمی گیرند می شود.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی افزود: بسیارند کسانی که اقدام به پولشویی می کنند و در حین معامله مبالغ دریافتی را به حساب های نزدیکان خود واریز می کنند و یا از حساب های اجاره ای استفاده می کنند.

    تقوی نژاد ادامه داد: آنانی که از حساب های اجاره ای استفاده می کنند باید بدانند سازمان امور مالیاتی اول سراغ اجاره دهندگان حساب های بانکی می رود و بعد با موجران برخورد خواهد کرد. در مورد استفاده از کارت بازرگانی اجاره ای هم داشته ایم کسانی که اقدام به وارد کردن 700 دستگاه خودرو کرده اند.

    وی گفت: عده ای در کشور به دنبال مشوش کردن اقتصاد هستند و پس از بررسی و رسیدگی های مختلف عده ای فشار آوردند که دیگر باید دست از رسیدگی بردارید، به این خاطر ما سعی کردیم در هر کجا که ورود می کنیم عادلانه و منصفانه ورود کنیم.

    این مقام مسئول در سازمان مالیاتی تصریح کرد: مالیات حق الناس و عدالت است و ما نمی خواهیم از راه بی عدالتی به عدالت برسیم. وی با ممانعت و نام نبردن نام فراریان مالیاتی گفت: مبارزه با فرار مالیاتی برای اجرای عدالت است. ما سال قبل از یک میلیون و هفتصد هزار واحد صنفی حدود 880 میلیارد تومان مالیات دریافت کرده ایم. تعداد کسانی که موانع ایجاد می کنند اندک هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی