عصر بازار

کسری بودجه آمریکا به ۶۶۶ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- کسری بودجه دولت آمریکا با رسیدن به تقریبا ۶۶۶ میلیارد دلار، بیشترین رقم از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد محسوب می‌شود.

کسری بودجه آمریکا به ۶۶۶ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، وزارت خزانه داری و اداره بودجه کاخ سفید اعلام کردند: دولت فدرال آمریکا سال مالی 2017 میلادی خود را در با کسری بودجه تقریبا 666 میلیارد دلاری به پایان رساند؛ این در حالی است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش 80 میلیارد دلاری برخوردار است.

    در همین حال، این بیشترین کسری بودجه آمریکا از سال 2013 میلادی به بعد محسوب می شود. همچنین این مقدار کسری بودجه معادل 3.5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور محسوب می شود.

    آمارها نشان می دهد خرج و مخارج دولت آمریکا در سال 2017 میلادی 3 درصد افزایش پیدا کرده؛ در حالی که دخل دولت یک درصد کاهش یافته است.

    بر همین اساس، کسری بودجه فدرال به 665 میلیارد و 700 میلیون دلار جهش پیدا کرد؛ البته گفته می شود پیش نویس اصلاحات مالیاتی حاکی از افزایش 1.5 تریلیون دلاری به بدهی ملی آمریکا در طول یک دهه آینده دارد.

    بر پایه این گزارش کسری بودجه آمریکا در سال گذشته میلادی 585 میلیارد دلار اعلام شده و این رقم در سال 2015 میلادی 438 میلیارد دلار ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی