عصر بازار

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات صادراتی ایران در بورس عراق

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: عرضه کالا در بورس ایران و عراق یکی از راه‌های شفاف‌سازی قیمت و افزایش کیفیت محصولات است اما هنوز بازار عراق در رابطه با بورس کالا ساماندهی لازم را پیدا نکرده که باید اقدامات مشترک و برنامه‌ریزی شده‌ای بین دو کشور صورت گیرد تا بسترهای لازم برای عرضه محصول در بورس دو کشور فراهم شود.

برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات صادراتی ایران در بورس عراق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کشوری که به دنبال آزادسازی اقتصادی، دستیابی به اقتصاد آزاد، به دست آوردن سهمی از بازار جهانی و برخوردار شدن از روابط و تجارت بین الملل است، نمی تواند از پتانسیل های بازاری مانند بازار سرمایه که در بخش های مختلف در حال فعالیت است، استفاده نکند. در این میان می‌توان گفت بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه و مختصات محیط کسب و کار است که می تواند علاوه بر توسعه فعالیت های داخلی، در گسترده تر شدن ارتباط تجاری کشور در سطح بین المللی نیز نقش قابل توجهی داشته باشد و مسئولیت یکی از شریان های اصلی جریان سرمایه های بین المللی به داخل مرزهای ایران را ایفا کند و از ظرفیت تبدیل شدن به مرجع قیمت گذاری در منطقه و نیز تسهیل تامین مالی بین المللی برخوردار باشد.

    در این رابطه یکی از کشورهایی که ظرفیت بالایی برای تعامل و همکاری با بورس کالای ایران را دارد، کشور عراق است که در همین ارتباط، رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق درباره ظرفیت های بورس کالای ایران در بازارهای داخلی و خارجی گفت: بورس کالای ایران با توجه به مزیت های زیادی که دارد علاوه بر تاثیر گذاری در بازار داخلی، در منطقه هم می تواند تاثیرگذار باشد و بسیاری از نارسایی ها را جبران کند.

    یحیی آل اسحاق  به استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران برای توسعه تجارت ایران و عراق اشاره کرد و با بیان اینکه سرعت رشد بورس کالای ایران از بدو تاسیس تاکنون قابل تقدیر بوده اما باید این سرعت با حمایت های لازم بیشتر شود، افزود: یکی از مشکلات موجود در اقتصاد ایران عدم شفافیت شرایط، قیمت و کیفیت کالاست که باعث سلب اعتماد خریداران و فروشندگان شده و آسیب های زیادی را به این بخش وارد می کند.

    وی تاکید کرد: با وجود این شرایط یکی از راه های شفاف سازی قیمت و افزایش کیفیت محصولات، عرضه کالا در بورس ایران و عراق است که این اقدام بسیار خوبی بوده و مزیت های زیادی به دنبال دارد.

    رییس سابق اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: این در حالی است که با توجه به شرایط کشور عراق، هنوز بازار عراق در رابطه با بورس کالا ساماندهی لازم را پیدا نکرده است؛ بنابراین باید اقدامات مشترک و برنامه ریزی شده ای بین دو کشور صورت بگیرد تا بسترهای لازم برای عرضه محصول در بورس دو کشور فراهم شود.

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق به نقش بورس کالا در بازار داخلی اشاره کرد و گفت: بورس کالا برای تنظیم بازار داخلی و ایجاد شفافیت نقش موثری دارد به طوری که هرچقدر بتوانیم محصولات مختلف فولادی، پتروشیمی، کشاورزی و سیمانی را به سمت بورس کالا ببریم، شفافیت، اعتماد، تعهد و تمامی ضوابط افزایش پیدا می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو