عصر بازار

تصویب نامه مهم هیات وزیران درباره خسارت فوت مسبب حادثه درماه حرام

عصر اعتبار- براساس تصویب نامه هیات وزیران در صورتی که مسبب حادثه در تصادف در ماه حرام فوت کند، از محل بیمه نامه حوادث سرنشین خودرو سقف تعهد بیمه نامه ماه غیر حرام پرداخت می شود.

تصویب نامه مهم هیات وزیران درباره خسارت فوت مسبب حادثه درماه حرام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، براساس تصویب نامه هیات وزیران در صورتی که مسبب حادثه در تصادف و در ماه حرام فوت کند، از محل بیمه نامه حوادث سرنشین تنها دیه ماه غیرحرام به وی تعلق می گیرد و سقف بیمه نامه ملاک نیست.

    در متن تصویب نامه هیات وزیران در جلسه 19 مهرماه سال جاری به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی آمده است: در ماده 4 آئین نامه اجرایی ماده 3 قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (بیمه حوادث راننده مسبب حادثه)، موضوع تصویب نامه شماره 51051/ت53805 ه مورخ اول مردادماه 1396 عبارت «که حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام خواهد بود» بعد از عبارت «بیمه نامه است» اضافه می شود.

    این تصویب نامه برای اجرا از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی، دادگستری و کشور ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی