عصر بازار

خداحافظی تدریجی با کاغذ و آغاز تحویلداری تحت وب در بانک ملی ایران

عصر اعتبار- بانک ملی ایران با الکترونیکی کردن بسیاری از فرایندهای خود، حذف کاغذ و سخت افزارهای پرهزینه، توانسته علاوه بر صرفه جویی در مصارف، خدمات پرسرعت و بدون وابستگی به مکان و زمان را توسعه بدهد.

خداحافظی تدریجی با کاغذ و آغاز تحویلداری تحت وب در بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، گرچه سامانه «بام» از تازه ترین و پرکاربردترین ابزارهای الکترونیکی بانک برای ارائه خدمات به مشتریان است، اما برخی اقدامات دیگر نیز در این زمینه انجام شده که مشتریان به صورت مستقیم از آن مطلع نیستند.

    ثبت الکترونیکی تراکنش ها در دستگاه های خودپرداز، یکی از این اقدامات است که صرفه جویی سالیانه دو میلیارد تومان را در پی دارد.

    پیش از این در دستگاه های خودپرداز بانک، یک رسید کاغذی مخصوص مشتری و یک رسید ثبت عملیات در خود دستگاه چاپ می شد، اما به تازگی با هدف کاهش هزینه ها، رسید ثبت وقایع خودپرداز حذف شد. در روش جدید، این اطلاعات بر روی یک فایل الکترونیکی ذخیره می شود.

    از سوی دیگر حذف چاپگرهای بزرگ شعب با هدف کاهش هزینه ها در دست اقدام بوده و قرار است چاپگرها فقط چاپ هایی را انجام بدهند که در قبال آن کارمزد دریافت می شود.

    تحت وب کردن عملیات تحویلداری نیز از اهداف امسال بانک ملی ایران است، به طوری که اکنون بیش از 265 شعبه بانک تحت پوشش این طرح قرار گرفته و در سایر شعب نیز با سرعت عملیاتی خواهد شد.

    در این روش، همه عملیات های کاری بانکداران در سروری خارج از بانک ذخیره می شود، بنابراین می توان عملیات های بانکی را خارج از شعبه و در هر نقطه ای که به شبکه دسترسی وجود داشته باشد ارائه کرد. از سوی دیگر به روزرسانی سامانه، دیگر مستلزم حضور در شعبه نیست و محدودیت استفاده از سیستم عامل واحد نیز از بین خواهد رفت.

    در عین حال اتوماسیون اداری بانک ملی ایران در تهران به طور کامل اجرایی شده و تا پایان سال در همه استان ها به پایان می رسد. این اقدام نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های اداری ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی