عصر بازار

در نخستین روز کاری آبان‌ماه؛

حجم مبادلات فرابورس بر ۹۰۰ میلیون ورقه بالغ شد

عصر اعتبار- نخستین روز کاری آبان‌ماه ۹۶ با افزایش چشم‌گیر حجم مبادلات فرابورس ایران و درج دو شرکت در بازارهای دوم و پایه همراه بود.

حجم مبادلات فرابورس بر ۹۰۰ میلیون ورقه بالغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فرابورس ایران، در نخستین روز معاملاتی دومین ماه پاییز شاهد افزایش حجم و ارزش مبادلات فرابورس ایران بودیم به‌گونه‌ای که سهامداران دادوستد بیش از 901 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 2 هزار و 141 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران بودیم که سهم زیادی از حجم این مبادلات به بازار سوم اختصاص داشت.

    بدین ترتیب در پی پذیره‌نویسی سهام گروه اقتصادی کرمان خودرو، نزدیک به 731 میلیون سهم به ارزش حدود 731 میلیارد ریال در بازار سوم مورد دادوستد قرار گرفت.

    در همین حال روز جاری، دو درج نماد در فرابورس ایران انجام شد؛ از این رو شرکت‌ راه‌آهن حمل‌ونقل در بازار دوم و شرکت توسعه و عمران شهرستان نائین نیز در فهرست نرخ‌های تابلو «ج» بازار پایه فرابورس ایران درج نماد شد.

    شاخص کل فرابورس ایران نیز مبادلات هفته نخست این ماه را با سبزپوشی آغاز کرد و با اهرم مثبت از سوی نماد «زاگرس» حدود 3 واحد رشد کرد و در پایان مبادلات در ارتفاع 946 واحدی ایستاد.

    نماد «زاگرس» علاوه بر این امروز بیشترین افزایش قیمتی را در میان نمادهای فرابورس تا سقف 5 درصدی به همراه داشت.

    در سمت مقابل، نمادهای معاملاتی شرکت‌های نفت پاسارگاد و زرین معدن آسیا بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.

    نگاهی به تحرکات سهامداران در بازارهای اول و دوم نشانگر از آن است که در این دو بازار بیش از 98 میلیون سهم به ارزش مبادلاتی افزون بر 342 میلیارد ریال دست به دست شده است.

    معامله‌گران در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز دادوستد بیش از 68 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 138 میلیارد ریال را رقم زدند.

    همچنین نقل‌وانتقال‌های صورت‌گرفته در تابلو اوراق تسهیلات مسکن به مبادله بیش از 58 هزار ورقه تسه به ارزش بالغ بر 45 میلیارد ریال در این تابلو انجامید.

    در نهایت تابلو اوراق با درآمد ثابت میزبان جابه‌جایی بیش از 888 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 843 میلیارد ریال بود که بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی به نماد «سخاب4» اختصاص یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی