عصر بازار

هشدار سازمان مالیاتی به بانک‌ها

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه در نامه‌ای برای آخرین بار به بانک‌ها در رابطه با تفاهم برای دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی نامه نوشتم، گفت: اگر بانک‌ها به قانون تمکین نکنند اسامی‌شان را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارم.

هشدار سازمان مالیاتی به بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد در پاسخ به این سوال که ایجاد پایگاه اطلاعات طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌ها وظیفه سازمان مالیاتی است، آیا بانک‌ها اطلاعات حساب‌ها را به سازمان مالیاتی داده‌اند؟ چنانکه در توضیحات اخیر عنوان کردید بانک پارسیان نیز هنوز اطلاعات بانکی را در اختیار شما قرار نداده است، اظهار داشت: مدیرعامل بانک پارسیان شنبه گذشته به دفتر من آمد و روز یکشنبه مدیرکل دفتر اطلاعات مؤدیان در جلسه با مدیران بانک‌های خصوصی لزوم اجرای قانون را گوشزد کرد و آن‌ها متوجه شدند که این موضوع قانون است و حتماً باید همکاری کنند.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا نسبت به اجرای قانون تاکنون اطلاعی نداشته و نمی‌دانستند این مساله قانون است، گفت: فقط گفتند همکاری می‌کنیم.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سؤال که تا کنون کدام بانک‌ها همکاری داشته‌اند و تبادل اطلاعات با بانک‌های دولتی چگونه است، بیان داشت: عمده بانک‌ها این تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات حساب‌های بانکی را امضا کردند و البته برخی بانک‌ها ابهام داشتند که در جلسات حل و فصل می‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا همه بانک‌ها تفاهم‌نامه را امضا کردند، گفت: نه، همه امضا نکردند و منتظر جلسه هستند. بیش از نیمی از 40 بانک و مؤسسه تفاهم‌نامه همکاری تبادل اطلاعات حساب‌های بانکی را امضا کردند.

    وی در خصوص اینکه کدام بانک‌ها تفاهم را امضا نکردند، یادآور شد: برخی بانک‌های خصوصی و دولتی هستند. در روز‌های اخیر دستور دادم برای آخرین بار نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها ارسال شود و ظرف دو هفته آینده اگر بانک‌ها تفاهم‌نامه را امضا نکردند لیست بانک‌های امتناع کننده را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو