عصر بازار

قائم مقام وزیر صنعت:

امسال ۲ میلیارد دلار خط اعتبار خریدار برای بازارهای هدف صادراتی پیش بینی شده است

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت از پیش بینی ۲ میلیارد دلار خط اعتبار خریدار برای بازارهای هدف صادراتی ایران خبر داد که بالاترین سهم از آن عراقی هاست.

امسال ۲ میلیارد دلار خط اعتبار خریدار برای بازارهای هدف صادراتی پیش بینی شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتیار» به نقل از ایرنا، مجتبی خسروتاج سه شنبه افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و در قالب بسته مشوق های صادراتی پیش بینی شده که به خریداران کالاهای ایرانی در کشورهای مختلف قدرت می دهد تا بتوانند محصولات و تولیدات ایرانی را به صورت مدت دار 6 ماه، یکساله و 2 ساله (بسته به نوع کالا) خریداری کنند.

    به گفته این مقام مسئول، در برخی کشورها به دلیل اعتبار صادراتی بالاتر ایران، اعتبار خریدار در ارقام بالاتری خواهد بود تا با نیاز و ظرفیت مشتریان منطبق بوده و پاسخگو باشد؛ در همین پیوند جدولی تهیه شده که سهم هر کشور از این خط اعتباری در آن مشخص شده است.
    وی بیان داشت: در 2 میلیارد دلار پیش بینی شده، بالاترین سهم متعلق به عراقی هاست، زیرا بالاترین ظرفیت صادرات کالاهای ایرانی به این کشور وجود دارد.
    خسروتاج خاطرنشان کرد: اینکه چه میزان از این رقم می تواند به کشورهای هدف صادراتی اختصاص یابد، بسته به تقاضای مشتریان در این کشورهاست و رابطه مستقیم دارد.

    ** حضور عربستان در بازار عراق
    رئیس کل سازمان توسعه تجارت همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه ریزی عربستانی ها برای حضور پرقدرت تر در بازار عراق و کنار زدن ایران، تصریح کرد: جهان امروز جهان رقابت است و همه شرکت ها و فعالان اقتصادی باید آماده مواجهه و رویارویی با رقبا باشند.
    خسرو تاج تاکید کرد: اینکه فلان کشور بخواهد حضور قوی و پر رنگ در بازاری داشته باشد، نباید بر حضور شرکت های بزرگ ایرانی خدشه ای وارد کند، زیرا همواره باید پیش بینی انواع و اقسام رقیبان و استراتژی های آنها در بازار را داشت.
    پیشتر رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفته بود: استفاده ایران از فرصت های اقتصادی و تجاری به یک بازمهندسی در روش ها و فرایندها برای موفقیت در بازار عراق نیاز دارد.
    عراق یکی از مهمترین بازارهای صادراتی کشور است، به طوری که جمهوری اسلامی ایران در 6 ماه نخست امسال با سه میلیارد و 170 میلیون دلار صادرات، به دومین مقصد صادراتی این کشور تبدیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو