عصر بازار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی :

جزئیات تفاهم ایران با اگزیم بانک چین در ساخت کشتی‌های نفت‌کش

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیات تفاهم اولیه در ساخت کشتی‌های نفت‌کش با اگزیم بانک چین را تشریح کرد.

جزئیات تفاهم ایران با اگزیم بانک چین در ساخت کشتی‌های نفت‌کش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اسدالله قره‌خانی  با اعلام این مطلب گفت: اخیرا براساس دعوتی که شرکت‌های سازنده کشتی‌های اقیانوس پیما در حوزه صنعت نفت داشتند هماهنگی‌هایی با شرکت ملی نفت‌کش انجام شد و بنده هم به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در این سفر حضور داشتم.

    وی تصریح کرد: بر همین اساس ابتدا به شانگهای سفر داشتیم که از نزدیک با کشتی‌سازی‌ها آن‌ها آشنا و بازدید کردیم و گزارش‌ پیشرفت‌های ‌آن‌ها از نظر فنی، استاندارد و انطباق با دانش روز ارائه شد ضمن این که جلساتی هم با بخش ستادی در پکن داشتیم.

    این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در جریان این سفر جلسه‌ای هم با اگزیم بانک چین داشتیم که قول دادند فاینانس تمام کشتی‌ها که بالغ بر 30 کشتی و ظرفیت 300 تا 400 هزار تنی را انجام دهند و تیم‌های فنی نیز در آینده مذاکرات را دنبال کنند.

    نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در ادامه اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیرعامل اگزیم بانک چین داشتیم قرار شد تا کل فاینانس این 30 کشتی را بپذیرند  و زیر دو و نیم درصد و با بازپرداخت 10 ساله که البته دو سال هم تنفس دارند تا مجددا تیم‌های فنی مذاکرات دقیق‌تری را انجام دهند.

    وی افزود: نسبت به استانداردها، مباحث زیست محیطی و سوختی که آن‌ها دارند و همچنین شرایط فاینانس، شرایط سازنده و فاینانسور کاملا مهیا است و حتی صحبتی از مواضع آمریکا، ترامپ و تحریم هم نشد.

    قره‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرفین اعلام آمادگی کردند و موقعیت خوبی است در واقع قراردادی امضاء نشد بلکه به نوعی تفاهم نامه‌ای در قالب مذاکرات اولیه صورت گرفت هم آن‌ها تقاضاهای ما را شنیدند و هم ما شرایط را ارزیابی کردیم حتی پیشنهاد شد تا بخشی از ساخت کشتی‌های نفت‌کش در بندرعباس انجام شود  که موافقت کردند و گفتند جای مذاکره دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو