عصر بازار

در بازار معاملات جهانی؛

دلار و یورو بی‌رمق شدند

عصر اعتبار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه‌شنبه با سیر افزایشی شروع بکار کرد؛ در حالی که ارزش دلار و یورو تنزل پیدا کرد.

دلار و یورو بی‌رمق شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه به تقریبا بیشترین سطح خود در یک دهه اخیر نزدیک شد؛ در حالیکه ارزهای اصلی جهان با افت ارزش روبرو شدند.

    بر همین اساس شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با یک دهم درصد افزایش به 549.82 واحد رسید که همچنان نزدیک به بیشترین سیر صعودی خود در یک دهه اخیر با رسیدن به 554.63 واحد در هفته گذشته است.

    همچنین بورس «نیکی» ژاپن هم برای شانزدهمین روز متوالی به سیر افزایشی خود ادامه داد و به رکورد بیشترین رقم در 21 سال اخیر دست پیدا کرد؛ ضمن اینکه شاخص بورس چین هم به بالاترین واحد در بیش از دو سال اخیر رسید.

    اما در بورس «وال استریت» آمریکا شاخص «داوجونز»، «اس اند پی 500 » و «نزدک» در معاملات دیروز هر کدام به ترتیب با 0.23 درصد، 0.40 درصد و 0.64 درصد سیر نزولی روبرو شدند؛ در حالیکه شاخص بورس « STOXX 600 » اروپا علی رغم بحران اسپانیا 0.16 درصد رشد را تجربه کرد.

    در بازار جهانی ارز، یورو تحت الشعاع تنش های سیاسی «کاتالونیا» اسپانیا قرار گرفت و با رسیدن به 1.1760 دلار نزدیک به کمترین شاخص ارزش خود در 2 هفته اخیر شد؛ ضمن اینکه شاخص ارزش دلار هم در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان به 93.7 واحد کاهش پیدا کرد؛ اما همچنان در بالاترین سطح 2 ماه اخیر خود در برابر ارزهای اصلی قرار دارد.

    همچنین ارزش کیوی، دلار نیوزلند که یازدهمین ارز پرکاربرد جهان محسوب می شود به دلیل اعمال سیاست دولت این کشور که مغایر با شرایط سرمایه گذاری خارجی و مهاجرین این کشور است به 0.6953 دلار کاهش پیدا کرد که نزدیک به کمترین رقم در 5 ماه اخیر است.

    بر همین اساس، قیمت منطقه ای طلا تقریبا بدون تغییر در برابر یکهزار و 281 دلار و 15 سنت در هر اونس باقی ماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی