عصر بازار

تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا؛

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده بود، امروز بار دیگر با توجه به کاهش ارزش دلار با رشد نسبی روبرو شد.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1283 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1271 دلار در هر اونس کاهش یافت که این پایین ترین قیمت طلا از 6 اکتبر بوده است.

    شاخص ارزش دلار آمریکا با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 93.78 واخد رسیده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن با 0.1 درصد کاهش به 113.35 واخد رسیده است. ارزش دلار روز گذشته به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر در برابر ین رسیده بود.

    سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای آسیایی در شرایطی قرار است اوایل نوامبر انجام شود که به نظر می رسد ترامپ قصد دارد رئیس جمهور چین را برای افزایش فشار بر کره شمالی برای متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی، مجاب کند.

    به نظر می رسد برگزاری نشست بانک های مرکزی کانادا و اروپا در روزهای آینده و اعلام سیاست های پولی و نرخ بهره از سوی این بانک ها می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص قیمت طلا داشته باشد.

    ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفته است که خیلی زود تصمیمش درباره رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا را اعلام خواهد کرد.تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را برای بار سوم افزایش خواهد داد.

    ادامه بحران سیاسی در کاتالونیا می تواند تاثیر زیادی بر اوضاع اقتصادی و مالی منطقه یورو داشته باشد. دولت اسپانیا تهدید کرده است که کنترل مستقیم اداره امور کاتالونیا را در اختیار خواهد گرفت.

    پارلمان کاتالونیا قرار است روز پنجشنبه نشست مهمی را برگزار کند. سنای اسپانیا نیز روز جمعه قرار است درباره ماده 155 قانون اساسی رای گیری کند.

    به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی بریتانیا منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی