عصر بازار

نمایشگاه تراکنش ایران (۲۶)

رونمایی از کیف پول همراه کیپاد در نمایشگاه تراکنش

عصر اعتبار- مدیر اجرایی پروژه کیف پول همراه پاسارگاد (کیپاد) گفت: از آنجایی که ۸۰ درصد تراکنش های شاپرکی خُرد و زیر ۵۰ هزار تومان است، وجود یک کیف پول الکترونیک به صورت آفلاین مورد نیاز بود.

رونمایی از کیف پول همراه کیپاد در نمایشگاه تراکنش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد آجودانی در مراسم رونمایی از کیف پول پاسارگاد در نمایشگاه تراکنش، افزود: کارمزدی که بانک‌ها برای تراکنش های خُرد پرداخت می‌کنند، بسیار زیاد است از اینرو ارایه یک کیف پول آفلاین که مشکلات کارت های بانکی را نداشته باشد، احساس می شد.

    وی اظهارداشت: پرداخت های حضوری برای افراد جذاب تر و مزایای بیشتری دارد، از اینرو شرکت فناپ پرداخت با همکاری همکاری بانک پاسارگاد و شرکت ایرانسل کیپاد یا کیف پول همراه بانک پاسارگاد را طراحی و راه اندازی کرد.

    آجودانی یادآور شد: شیوه کار در کیف پول کیپاد از نوع پرداخت های غیر تماسی از نوع آفلاین است و بستر این خدمت بهره گیری از سیم کارت های مجهز به NFC و همچنین ایجاد این کیف پول در حافظه امن سیم کارت و  بهره گیری از یک گوشی هوشمند اندرویی برای نصب اپلیکیشن کاربردی بر روی آن است.

    وی ادامه داد: شهروندان می توانند با شارژ این کیف پول از طریق تمام کارت های شتابی به پرداخت خود را به صورت غیرتماسی از طریق گوشی همراه به صورت آفلاین و بدون وارد کردن رمز انجام دهند.

    آجودانی یادآور شد: امکان استفاده از این کیف پول حتی در شرایطی که موبایل خاموش یا در حالت پرواز باشد هم باشد وجود دارد.

    وی ادامه داد: بازار هدف این کیف پول پرداخت های خُرد است و این کیف تا سقف 200 هزار تومان عرضه و از امکان شارژ دوباره نیز برخوردار است. همچنین این محصول آماده بهره برداری و در شهر قزوین به صورت پایلوت نصب و راه اندازی شده است.

    مدیر پروژه کیپاد اظهارداشت: سیم کارت مجهز به فناوری NFC ایرانسل در دفاتر خدماتی این شرکت قابل خریداری است و همچنین امکان تعویض سیم کارت های فعلی ایرانسل با نوع NFC نیز وجود دارد و قیمت این نوع از سیم کارت تابع اپراتور و مراکز بالادستی است.

    آجودانی همچنین درباره امنیت دستگاه گفت: این خدمت به نسبت روش های فعلی از امنیت بالاتری برخوردار است و در کیف پول کیپاد هیچ کس به منابع امنیتی آن دسترسی ندارد و همچنین تمام تراکنش ها در این کیف پول شامل کارمزد نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی