عصر بازار

توسط شرکت پردازش اطلاعات منتشر شد:

بازدهی ۵۳۹ شرکت بورسی؛ از سود ۱۱۷۲ درصدی تا زیان ۴۴ درصدی

عصر اعتبار- طبق گزارش بازدهی ۷ ماهه ۵۳۹ شرکت بورسی و فرابورسی توسط شرکت پردازش اطلاعات مبنا، ۳۴۲ شرکت بازدهی منفی و ۱۹۷ شرکت هم بازدهی مثبت داده‌اند.

بازدهی ۵۳۹ شرکت بورسی؛ از سود ۱۱۷۲ درصدی تا زیان ۴۴ درصدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در حالی شاخص بورس طی 7 ماه سال جاری با 12 درصد رشد به 86 هزار و 480 واحد رسیده که بازدهی سهام همه شرکت های حاضر در دو بورس تهران و فرابورس، برآورد شد.

    بر اساس این گزارش، این بازدهی که از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هر سهم، سود سالانه و افزایش سرمایه محاسبه شده مربوط به 539 شرکت بوده و در این میان 342 شرکت دارای بازدهی منفی و 197 شرکت هم دارای بازدهی مثبت شده اند و 41 شرکت هم با توقف نماد روبرو بوده‌اند.

    همچنین دو شرکت پرمیت و آرین توسکا با بازدهی 1172 و 720 درصدی و دو صنعت قند و شکر و پیمانکاری نیز با میانگین بازدهی حدود 68 و 508 درصدی، بالاترین سود را محقق کردند.

    دو شرکت اعتباری توسعه و بیمه آرمان هم با بازدهی منفی 44.7 و 34.9 درصد و دو صنعت استخراج نفت، گاز جز اکتشاف و استخراج سایر معادن، با میانگین بازدهی منفی بیش از 31 و 25 درصدی، بدترین سهام و صنایع شناخته شدند.

    در این رابطه شرکت پردازش اطلاعات مبنا با بررسی بازدهی همه سهام به همراه بازدهی صنایع و بازده ماهانه هر صنعت، گزارشی جامع و به تکفیک هر ماه منتشر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی