عصر بازار

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تاکید کرد :

کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید باید دارای اختیارات لازم باشد

عصر اعتبار- وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت :در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با تعامل و تفاهم موضوعات را حل می کنیم اما برای انجام اقدامات موثرتر باید اختیارات لازم را نیز داشته باشیم.

کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید باید دارای اختیارات لازم باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری در سی و پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید که با حضور نمایندگان بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه ، وزارت امور اقتصادی و دارایی ، جهاد کشاورزی ، وزارت کشور ، وزارت تعاون ، کارو رفاه اجتماعی و معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: کارگروه رفع موانع تولید، همان کمیته رفع مشکل واحدهای بحران زده است که دو کارکرد پیشگیری و درمان در آن، پیش بینی شده است.

    وی تاکید کرد: در بعد پیشگیری، حتما کمیسیونی باید تشکیل شود و مسایلی که واحدهای تولیدی را بحرانی می کند، شناسایی و متوقف شود.

    شریعتمداری ادامه داد: در مرحله اول باید عواملی که به رکود بازار و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی می انجامد، شناسایی شده و حل شوند و در حال حاضر، اولویت این است که بتوانیم تصویری روشن از وضعیت تولید و بازار واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه دهیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: علاوه بر شناسایی عوامل بحران زا در تولید و صنعت، باید بتوانیم اقدامات مهم و کلیدی مثل مدیریت واردات را به خوبی انجام دهیم.

    وی افزود: اگر موضوعات و مشکلات اصلی تولید و صنعت کشور را مشخص کنیم، دولت راحت تر می تواند برای این چند موضوع چاره اندیشی کند و به هر حال، پیشگیری مقدم بر درمان است.

    شریعتمداری گفت: وقتی پرونده یک واحد تولیدی در این ستاد یا کمیسیونها و واحدهای استانی رسیدگی می شوند، باید برای تخصیص منابع بانکی، ساختارهای مالی، مدیریتی و بازار آن واحد تولیدی را مدنظر قرار دهیم تا در صورت لزوم، اصلاحات ساختاری هم صورت گیرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تعداد زیادی واحد تولیدی در نوبت دریافت تسهیلات و رفع موانع تولید این کارگروه قرار دارند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود؛ از این رو این ستاد و دبیرخانه در زمان معین به مسائل آنها رسیدگی و اقدامات حمایتی لازم را انجام دهد.

    وی اظهار داشت: در مقررات مربوط به موضوعات کار و کارگری، اگر لازم است اصلاحیه ای برای کارگروه تسهیل تعریف شود و نیاز به تغییر باشد این تغییرات باید صورت بگیرد و با اختیارات قانونی دستگاههای همکار به حل مشکلات واحدها اقدام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی