عصر بازار

معضل ۱.۵ تریلیون دلاری برنامه مالیاتی پر زرق‌وبرق ترامپ

عصر اعتبار- کنگره آمریکا به سوی تنظیم بودجه‌ای پیش می‌رود که به نام کاهش مالیات، به دولت اجازه می‌دهد در ۱۰ سال آینده ۱.۵ تریلیون دلار کمتر، درآمد به‌دست آورد.

معضل ۱.۵ تریلیون دلاری برنامه مالیاتی پر زرق‌وبرق ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، کنگره آمریکا به سوی تنظیم بودجه‌ای پیش می‌رود که به نام کاهش مالیات، به دولت اجازه می‌دهد در 10 سال آینده، 1.5 تریلیون  دلار کمتر از قبل، درآمد به‌ دست آورد.

    یک مشکل بزرگ این است که دولت در همین وضعیت موجود، به درآمد بیشتری نیاز دارد. البته بزرگترین دلیل که ساده و اجتناب ناپذیر است، این است که هر سال تعداد آمریکایی‌هایی که بازنشسته می‌شوند و به ادارات امنیت اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی مراجعه می‌کنند، میلیون‌ها نفر بیشتر می‌شود.

    در ژانویه، دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی کرد کسری بودجه در سال 2018 برابر با 487 میلیارد دلار می‌شود و تا سال 2027 نیز، به سه برابر این مقدار افزایش می‌یابد. هزینه مزیت‌های اجتماعی که قرار است پا به سن گذاشتن نسل مربوط به دوره شکوفایی زاد و ولد (متولدین 1954 تا 1964) به همراه داشته باشد، باعث تشدید افزایش کسری بودجه خواهد شد.

    همین حالا هزینه‌های مربوط به امنیت اجتماعی و مراقبت پزشکی، حدود 40 درصد از هزینه‌کردهای دولتی و 8 درصد کل اقتصاد را به خود اختصاص داده است و تنها تغییری که این اعداد می‌توانند داشته باشند، این است که بیشتر شوند.

    در سال 2017، حدود 45 میلیون آمریکایی رسیدهای پرداخت امنیت اجتماعی بازنشستگی را دریافت کردند. همچنین تا سال 2027 که بودجه جدید باعث خواهد شد در این دوره 10 ساله 1.5 تریلیون دلار کمتر درآمد کسب شود، دولت باید به 60 میلیون نفر خدمات بازنشستگی پرداخت کند.

    این رشد سریع در دهه بعدی هم ادامه خواهد داشت تا آخرین نفر از نسل شکوفایی زادوولد هم، بازنشسته شود. تا سال 2033 بیش از 77 میلیون آمریکایی واجد شرایط دریافت خدمات امنیت اجتماعی خواهند بود.

    از آنجا که امید به زندگی همچنان در حال افزایش است، درصد بیشتری از این افراد تا بیش از 85 سالگی عمر خواهند کرد که این گروه سنی نیازمند پرهزینه‌ترین خدمات مراقبت پزشکی خواهد بود. از آنجایی که نسل بعدی نسبت به والدین خود، دارای فرزندان کمتری هستند، تعداد کارکنان مالیات دهنده‌ای که پشتیبان یک فرد بازنشسته هستند از 2.8 نفر به 2.1 نفر کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی