عصر بازار

رئیس مجلس شورای اسلامی :

سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اضطراب نداشته باشند

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اضطراب نداشته باشند چرا که سه قوه در حال پیگیری مشکلات آنان هستند.

سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اضطراب نداشته باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی درباره تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی در مورد مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری، اظهارداشت: در بحث کاسپین موضوعاتی مطرح است و رئیس کل بانک مرکزی به مجلس آمد و به وی تاکید شد موضوع را باید سریعا پیگیری کنند.

    وی ادامه داد: برای حل مسائل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری مشکلاتی وجود داشت که برخی از اموال و دارایی های این شرکت ها و موسسات اعتباری و بانک ها براساس نظر دستگاه قضایی توقیف شده بود بنابراین امکان استفاده از دارایی ها و ارائه آن به مردم ممکن نبود.

    رئیس مجلس گفت: جلسات مختلفی برگزار شد تا بررسی شود چگونه براساس قوانین می توان پول های مردم را عودت داد.

    وی افزود: قوه قضائیه اگر می خواست پول ها را بدهد باید به نسبت کسانی که پول داده اند، به همه پول ها را می داد و  آنها را مسترد می کرد؛ باید توقف ایجاد می شد تا حکم صادر شده تا پول ها به یک نسبت پرداخت شود.

    به گفته لاریجانی، براساس بررسی ها 95 درصد سپرده گذاران زیر 200 میلیون تومان مشکل دارند.

    رئیس قوه مقننه افزود: گفته شد راهی باید پیدا شود که افرادی که سپرده زیر 200 میلیون دارند به مطالباتشان دست یابند تا شرایط برای تسویه بقیه سپرده گذاران نیز فراهم شود، که البته در این راستا به یک سازو کار شرعی نیاز بود و براساس طی یک مدت زمانی، موضوع حل شد و با عنایتی که به حل این مسئله انجام شد، مقرر شد برای این موارد امکانات و اموال و دارایی هایی لحاظ بکنند که پول مردم داده شود.

    وی خاطرنشان کرد: در فاصله زمانی که تصمیم مذکور اتخاذ و ابلاغ شد یک سری افراد رفتند و شکایت کردند و گفتند اموال ما اینگونه شده و دادگاه حکم داد تا حساب ها مسدود شود، بدون اینکه از جریان کار مذکور اطلاعی داشته باشند.

    لاریجانی اضافه کرد: این موضوع در حالی پیش آمد که قرار بود از حساب ها برداشت شود؛ حساب سپرده گذاران مسدود و بنا شد شماره حساب ها باز شود.

    وی با بیان اینکه مستمرا پیگیر قضیه مشکل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری هستم، افزود: روزانه پیگیر رفع مشکلات سپرده گذاران هستیم تا مشکلات آنها حل شود و مطمئنم با پیشرفتی که حاصل شده سپرده های کمتر از 200 میلیون تومان به سرعت تسویه می شود و اگر پرداخت نشود توسط ما پرداخت می شود تا برای مابقی سپرده گذاران نیز فکری شود، در هر صورت مشکلی به وجود آمده بنابراین باید راه حلی پیدا کرد و در این زمینه در حال رسیدگی هستیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اضطراب نداشته باشند چرا که سه قوه در حال پیگیری مشکلات آنان است؛ البته مخالف این نیستم که جلسه غیرعلنی دیگری برگزار و بانک مرکزی در این خصوص و برخی مشکلات بانکی دیگر توضیحاتی ارائه دهند.

    گفتنی است حاجی دلیگانی در تذکری خطاب به علی لاریجانی درباره وضعیت ساماندهی سپرده گذاران موسسات اعتباری گفته بود: در یک جلسه غیرعلنی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد شما از وی خواستید که ظرف 7 روز آینده گزارشی از اقدامات انجام شده برای ساماندهی سپرده گذاران موسسات اعتباری ارائه کنند اما تاکنون پاسخگو نبوده اند و مردم در دریافت حق و حقوقشان بلاتکلیف مانده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو