عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس :

لایحه صندوق‌های فروشگاهی تصویب شد

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق‌های مکانیزه فروش در کمیسیون متبوع خبر داد و گفت: اجرای این قانون بار مالی ندارد.

لایحه صندوق‌های فروشگاهی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی از تصویب لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق‌های مکانیزه فروش در کمیسیون متبوع خبر داد و گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی، مواد باقی‌مانده از لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق‌های مکانیزه فروش مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید. البته بررسی مواد الحاقی به لایحه مذکور در جلسه آتی کمیسیون پرداخته می‌شود.

    وی افزود: در بحث صندوق مکانیزه‌های فروش، مسئولیت اجرا و عملیات مرتبط با تامین مالی، نصب و راه‌اندازی و همه خدمات پس از نصب و راه‌اندازی برای واحدهای صنفی به سازمان مالیاتی محول شد و این سازمان پاسخگوی تمامی موارد مربوط به فرآیند تامین مالی تا اجرا و خدمات پس از آن خواهد بود.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر این لایحه در صحن علنی تصویب و به قانون تبدیل شود اتفاقات خوبی را در اقتصاد ایران رقم خواهد زد که اولین تاثیر این است که شفافیت را به کلیه فعالیت‌های اقتصادی دارای مجوز برمی‌گرداند.

    وی با بیان اینکه مبارزه با پولشویی یکی از مهمترین تاثیرات اجرای این سامانه خواهد بود، همچنین امکان اجرای کامل مالیات بر ارزش افزوده را فراهم خواهد کرد، گفت: یکی از مشکلاتی که باعث جلوگیری از اجرای این قانون می‌شد این بود که سامانه اطلاعاتی نداشتیم.

    پورابراهیمی با اشاره به اینکه درلایحه مذکور مشوق‌های خوبی دیده شده، اظهار داشت: هزینه‌های صندوق مکانیزه فروش را دولت باید بپردازد و این صندوق نیز دارایی واحدهای صنفی محسوب می‌شود اما مالیات دارایی‌های اتفاقی نیز شامل این صندوق نمی‌شود تا اثر منفی بر صورت‌های مالی واحدهای اقتصادی نداشته باشد.

    وی با بیان اینکه استفاده از صندوق مکانیزه فروش هیچ بار مالی برای بنگاه های اقتصادی ندارد افزود: صندوق از ابتدا به صورت هبه به واحد اقتصادی ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی