عصر بازار

آجودانی:

کارمزد بالا باعث عدم استقبال مردم از کیف الکترونیک شده است

عصر اعتبار- آجودانی گفت: با توجه به مشکلات حوزه پرداخت خرد در ایران، کارمزد باعث می‌شود هزینه بالایی برای کاربر در تعداد بالای تراکنش ایجاد شود.

کارمزد بالا باعث عدم استقبال مردم از کیف الکترونیک شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد آجودانی، کارشناس پرداخت الکترونیکی در رابطه با حل مشکلات پرداخت همراه در ایران گفت:  یک راهکار برای حل مشکل پرداخت خرد در ایران، چاپ پول خرد و ضرب سکه بیشتر برای تنظیم بازار پرداخت خرد در ایران است اما بهترین راهکار برای ساماندهی این حوزه، استفاده از فناوری‌های نوین مانند کیف پول الکترونیک است. کارت شهروندی، کیف پول همراه آنلاین و  کیف پول همراه آفلاین از نمونه‌های رایج کیف پول است که در ایران نیز پیاده سازی شده است اما با توجه به مشکلات حوزه پرداخت خرد در ایران، کارمزد باعث می‌شود هزینه بالایی برای کاربر در تعداد بالای تراکنش ایجاد شود.

    محمد آجودانی با اشاره به کارت‌های شهروندی که هم اکنون نیز در سیستم حمل و نقل عمومی در حال استفاده است، گفت: هزینه تامین این کارت‌ها بالا است و همین مسئله باعث شده تا به موفقیت نرسند. همچنین سیستم شارژ کارت‌های شهروندی به عنوان نوعی کیف پول به دلیل گرانی سیستم‌ها و استفاده از نیروی انسانی هزینه بسیار زیادی دارد که با در نظر گفتن هزینه تامین و پشتیبانی آن‌ها می‌توان دریافت که این کارت‌ها هزینه زیادی را به دنبال دارد.

    او با بیان این که کیف پول‌های آنلاین مبتنی بر کد دو بعدی چندان کاربردی نیست، گفت: یکی از سیستم‌های رایج که هم اکنون تعداد زیادی از آن را در تهران شاهد هستیم، کیف پول آنلاین مبتنی بر کد دو بعدی است. کیف پول‌های آنلاین به دلیل بازار بزرگ، استفاده از تلفن هوشمند برای پرداخت و عدم نیاز به دستگاه POS یک مزیت محسوب می شود اما در عین حال به دلیل نیاز به آنلاین بودن کاربر و پذیرنده، ناپایداری شبکه و سرعت پایین از این سیستم، استفاده از آن چندان کاربردی نیست.

    آجودانی در رابطه با نسل جدید کیف پول‌های همراه گفت: کیف پول آفلاین مبتنی بر فناوری NFC یک خدمت نوین و جدید است که با کمک اپراتورهای تلفن همراه می‌توان از بستری مناسب، پایدار، سریع و ایمن استفاده کرد.

    او تاکید کرد: در حال حاضر 10 میلیون موبایل هوشمند با فناوری NFC در ایران وجود دارد که در کنار تعداد بالای پرداخت‌های خرد یا همان پرداخت‌های زیر 50 هزار تومان، نشان می‌دهد راهکار کیف پول NFC به دلیل سرعت بالا و آفلاین بودن می‌تواند در حوزه پرداخت خرد کمک کند.

    این کارشناس بانکداری افزود: ایراد سیستم کیف پول آفلاین NFC این است که تعداد موبایل‌های با فناوری NFC پایین است اما با توجه به بروز شدن موبایل‌های بازار به این فناوری می‌توان آینده خوبی را برای این حوزه متصور بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو