عصر بازار

۹۵ درصد منابع مالی بیمه سلامت توسط دولت تامین می شود

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت بیمه سلامت با تأمین ۹۵ درصد منابع از طریق دولت در طرح تحول نظام سلامت خدمات پایه‌ای را به قشر آسیب‌پذیر ارائه می‌دهد .

۹۵ درصد منابع مالی بیمه سلامت توسط دولت تامین می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین ، صفر فرامرزی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری 61 درصد مردم تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: در استان از جمعیت 948 هزارنفری حدود 599 هزار نفر در چهار صندوق کارکنان دولت، صندوق بیمه همگانی، روستائیان و عشایر و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

    وی با بیان اینکه حدود 19 هزار بیمار خاص در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: بیمه سلامت با تأمین 95 درصد منابع از طریق دولت در طرح تحول نظام سلامت خدمات پایه‌ای را به قشر آسیب‌پذیر ارائه می‌دهد که می‌توان گفت با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال 1393 بسیاری از مشکلات بیماران در دریافت خدمات پزشکی مرتفع شده است.

    مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت حدود 350 قلم دارو برای بیماران صعب‌العلاج به لیست بیمه اضافه شده است، افزود: در گذشته حدود 2 هزار قلم دارو جهت بیماران صعب‌العلاج زیر پوشش بیمه قرار داشت که در طرح تحول نظام سلامت این رقم به 2 هزار 350 قلم دارو رسیده است.

    فرامرزی ادامه داد: مهم‌ترین چالش امروز ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت ایجاد یک شکاف عمیق بین منابع و مصارف بیمه سلامت است، که دولت نتوانسته آن را حل کند و اخیرا مصوبه‌ای توسط دولت به بیمه سلامت ابلاغ شده است، که حدود 12 هزار نفر از افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند و هزینه‌ای جهت خدمات بیمه پرداخت نمی‌کنند، نمی‌توانند جهت دریافت خدمات به مؤسسات خصوصی مراجعه کنند.

    وی با بیان اینکه میزان رضایت‌مندی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در چهارمحال و بختیاری 96 درصد است، خاطرنشان کرد: خدمات بیمه سلامت تقریبا رایگان به مردم ارائه می‌شود، اما یک‌سری از خدمات از جمله عمل‌های زیبایی جزو خدمات ما نیست و همچنین بیماران سرطانی جزو بیماران صعب‌العلاج محسوب می‌شود، که 95 درصد از هزینه آن‌ها توسط دولت تقبل می‌شود.

    مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره معوقات بیمه سلامت به مراکز دولتی و غیردولتی، بیان کرد: معوقات مراکز خصوصی تا پایان سال 95 پرداخت شده و همچنین معوقات مؤسسات دولتی نیز تا آذرماه سال 1395 پرداخت می‌شود، اما معوقات دانشگاه علوم‌پزشکی حدودا 11 ماه به تعویق افتاده است.

    فرامرزی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با دولت مقرر شد مطالبات مراکز ارائه‌دهنده خدمات پزشکی دولتی به بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری به‌صورت اوراق مشارکت پرداخت شود و مؤسسات غیردولتی طبق روال سابق پرداخت می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه بیمه سلامت یک سازمان حمایتی است و باید منابع و مصارف آن برابر باشد، گفت: در طرح تحول نظام سلامت یک شکاف عمیق بین درآمد و مصارف بیمه سلامت ایجاد شده است، اما ما اجازه ندادیم این مسئله باعث ایجاد مشکل در ارائه خدمات پزشکی به مردم شود.

    مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: رکود در طرح تحول نظام بیمه سلامت به‌علت نبود منابع پایدار است، که مجلس شورای اسلامی در این رابطه همکاری لازم با بیمه سلامت را نداشته و باید گفت منابع بیمه‌ای متفرقه موجب هدررفت منابع می‌شود. وی در پایان با اشاره به اینکه 30 الی 40 درصد مراجعات مردم به مراکز درمانی غیرضروری است، خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی جلوگیری کرد، زیرا این مسئله باعث ایجاد بار و هزینه برای خود مردم و بیمه است و همچنین با تکمیل پرونده سلامت الکترونیکی دیگر شاهد بروز برخی از مشکلات در زمینه دسترسی به رزومه بیمار و نسخه‌های کاغذی نیستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی