عصر بازار

البرز رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را دارد

عصر اعتبار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان وجود دارد گفت:در جذب سرمایه‌گذاری خارجی البرز رتبه اول در کشور را دارد.

البرز رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ایرج موفق در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که روز پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد افزود: در بخش صنعت استان بیش از 124 هزار و 683 نفر و در بخش تجارت البرز نیز بیش از 178 هزار نفر مشغول به کار هستند.
    وی با بیان اینکه در سال 95، یکصد هزار و 30 مجوز صنفی با اشتغال 11 هزار نفر صادر شده اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال جاری 6 هزار و 386 نفر اشتغال صنفی ایجاد شده است.
    موفق گفت: در سال 95، 311 پروانه‌های بهره برداری با اشتغال 7 هزار نفر صادر شده و استان البرز در زمینه وی افزود:پروژه‌های خوبی به استان می‌آید اما به سبب مشکلات نمی توان ثبت کرد، ما درخواست افزایش سهم آب در شهرکهای صنعتی را داریم این در حالی است که 3 درصد سهم آب استان متعلق به صنعت است.
    وی با اشاره به اینکه در شهرکهای صنعتی ماهدشت و بهارستان تقاضای توسعه وجود دارد اما به سبب مشکلات امکان صدور جواز نیست خاطر نشان کرد: 550 طرح در استان است که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند که اگر سرمایه ثابت دریافت کنند 20 هزار اشتغال ایجاد می‌کنند.
    موفق گفت: 92 درصد تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدها در سال گذشته اختصاص داده شد اما ما 3 برابر آن را احتیاج داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی