عصر بازار

پس از اعلام تصمیم‌گیری بانک مرکزی اروپا؛

با رشد دلار در مقابل یورو، طلا افت کرد

عصر اعتبار- پس از این که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد مقدار خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد اما مدت زمان این برنامه را بیشتر خواهد کرد، دلار در مقابل یورو رشد کرد و طلا افت قیمت را تجربه کرد.

با رشد دلار در مقابل یورو، طلا افت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، عصر پنج‌شنبه پس از این که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد مقدار خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد اما مدت زمان این برنامه را بیشتر خواهد کرد، با رشد دلار در مقابل یورو طلا افت کرد.

    تصمیم بانک مرکزی اروپا برای کاهش خرید ماهیانه اوراق قرضه، به‌طور گسترده‌ای مطابق با انتظارها بود و تصمیم به طولانی کرده بازه زمانی برنامه خرید اوراق، بر روی قیمت طلا و دلار تاثیر گذاشت و به افزایش قیمت متوالی یورو در برابر دلار خاتمه داد.

    یورو تقریبا نیم درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و نرخ آن دوبار به زیر 1.18 دلار رسید.

    به دنبال اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا، بازارهای سهام اروپا رشد کردند چراکه سرمایه‌گذاران از افزایش نرخ بهره در آینده ناامید شدند و دوباره به سوی سرمایه‌هایی مانند سهام، که قبل از اعلام بیانیه بانک آن را همراه با ریسک می‌دانستند، روی آوردند و از طلا و اوراق قرضه دوری جستند.

    دلار قوی‌تر باعث می‌شود که طلا که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گران‌تر شود.

    فواد رزاق‌زاده، تحلیل‌گر فورکس‌دات‌کام، می‌گوید: سهام در آمریکا در سطح بسیار بالایی هستند اما من فکر می‌کنم سهام اروپا کم کردن فاصله را شروع کرده است. در مورد طلا فکر می‌کنم که قیمت‌ها پایین 1300 دلار باقی بماند.

    اسپات‌گلد با افتی 0.1 درصدی در قیمت 1275.40 دلار به ازای هر اونس معامله شد. پیش‌خرید طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر 0.2 درصد افت کرد و به قیمت هر اونس 1276.60 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی