عصر بازار

سامانه سهام عدالت دوباره در دسترس مشمولان قرار گرفت

عصر اعتبار- سامانه سهام عدالت که برای به روزرسانی و اعمال تغییرات لازم از ابتدای آبان ماه امسال از دسترس خارج شده بود از امروز (پنجم آبان) بار دیگر در دسترس مشمولان قرار گرفت.

سامانه سهام عدالت دوباره در دسترس مشمولان قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، از یکم آبان ماه جاری و با پایان یافتن مهلت زمانی مشمولان برای پرداخت بدهی تسویه نشدن سهام عدالت، این سامانه به‌مدت چهار روز از دسترس عموم مردم خارج شد.
    بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، مشمولان از امروز دوباره می توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی اینترنتی www.samanese.ir شماره شبای بانکی خود را برای برخورداری از سود سهام عدالت وارد یا صورت وضعیت دارایی خود را مشاهده کنند.
    بر این اساس تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و همچنین در صورتی که تا کنون شماره شبای حساب بانکی به این سامانه اعلام نکرده اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.
    به گزارش ایرنا، از تعداد حدود 47 میلیون نفر افراد مجاز برای اعلام شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت، شمار مشمولانی که تاکنون شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند حدود 33 میلیون نفر اعلام شده است.
    در این میان، مددجویان نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر و کارگران فصلی و ساختمانی بالاترین میزان مشارکت در اعلام شماره شبای بانکی به سامانه را داشته اند.
    مددجویان با 76 درصد، روستاییان با 75 درصد و کارگران با 70 درصد در صدر گروه‌های مشمولی هستند که مشارکت بالایی در ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت و داشته اند.
    از اواخر فروردین ماه امسال این امکان در سامانه سهام عدالت بوجود آمد تا مشمولان سهام عدالت با ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه، از سود سال مالی 95 شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت در ماه های پیش‌رو بهره‌مند شوند.
    بر این اساس قرار است تا پایان امسال سود سال مالی 95 شرکت های سرمایه پذیر طی سه مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.
    مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از صورتحساب و نیز اطلاع از میزان بدهی و تسویه آن و همچنین ثبت شماره شبای خود جهت دریافت سود باید به سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی www.samanese.ir مراجعه کنند.
    با پایان یافتن مهلت پرداخت باقیمانده اقساط سهام عدالت در 30 مهر، این سامانه به مدت چهار روز از دسترس مشمولان خارج شد و بار دیگر پنجم آبان ماه در دسترس عموم مردم خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی