عصر بازار

پس از سود سهام غول‌های تکنولوژی آمریکا؛

ارزش سهام آسیایی بالا رفت

عصر اعتبار- روز جمعه با سود انرژی‌بخش غول‌های تکنولوژی آمریکا، سهام آسیایی بالا رفت درحالی‌که یورو پس از این که بانک مرکزی اروپا برنامه محرک‌های مالی خود را تمدید کرد، به کمترین مقدار ۳ ماهه خود رسید.

ارزش سهام آسیایی بالا رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز جمعه با سود انرژی‌بخش غول‌های تکنولوژی آمریکا، سهام آسیایی بالا رفت درحالی‌که یورو پس از این که بانک مرکزی اروپا برنامه محرک‌های مالی خود را تمدید کرد، نزدیک به کمترین مقادیر 3 ماهه خود معامله شد.

    هرچند بانک مرکزی اروپا حجم خرید اوراق قرضه ماهیانه خود را از 60 میلیارد یورو به 30 میلیارد یورو کاهش داد اما در بیانیه خود از تمدید این برنامه برای چند سال دیگر و همچنین امکان بازگشت آن به وضعیت قبل خبر داد.

    یورو به کمترین میزان 3 ماهه خود رسید و نرخ آن برابر با 1.1631 دلار شد.

    به نظر می‌رسد سقوط یور باعث بالا رفتن سهام اروپایی شده است و امروز بازارهای اروپایی در مقادیری بالاتر از حد انتظار باز شدند؛ شاخص داکس آلمان 0.5 درصد و کاک فرانسه 0.6 درصد بالاتر باز شدند. فوتسی انگلستان بدون تغییر باقی ماند.

    نیکی ژاپن شاهد جهشی 1.3 درصدی بود. ام‌اس‌سی‌آی گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه بدون تغییر بود درحالی‌که بازارهای هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی 0.7 درصد سود به پول محلی خود به دست آوردند.

    ماتسومی کاگاوا، استراتژیست جهانی ارشد راکوتن سکیوریتیز می‌گوید: سودهای شرکت‌ها در سراسر جهان افزایش یافته و رکورد زده‌اند و آی‌ام‌اف هم به تازگی پیش‌بینی اقتصادی خود را برای آمریکا، چین، اروپا و ژاپن ارتقا داده است.

    سود شرکت‌های آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت و آمازون که دومین، سومین و پنجمین شرکت‌های بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازرا هستند مثبت و انرژی‌بخش بود و سهام این شرکت‌ها را در معاملات بعد از ساعات اصلی، تقویت کرد.

    ارزش سهام این شرکت‌ها به ترتیب 2.8 درصد، 4.5 درصد و 7.6 درصد افزایش یافت.

    در بازار ارز دلار با اندکی تغییر در برابر ین به نرخ برابری 114.09 رسید و نزدیک به نرخ 114.245 که بالاترین میزان 3 ماهه آن بود و در روز جمعه به آن دست یافته بود باقی ماند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی