عصر بازار

آغاز فصل جدید همکاری‌های اقتصادی تهران - باکو

عصر اعتبار- همزمان با سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به باکو، شمارش معکوس برای ۲۴ ساعته شدن گمرک آستارای ایران و آذربایجان آغاز شد.

آغاز فصل جدید همکاری‌های اقتصادی تهران - باکو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، موضوع 24 ساعته شدن گمرک مرز آستارا سال گذشته در تفاهم نامه گسترش همکاری های گمرکی میان مسعود کرباسیان رییس کل وقت گمرک ایران و طرف آذربایجانی همزمان با سفر الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان در تهران به امضا رسیده بود.

    محمد شهبازی ناظر گمرکات استان گیلان در خصوص تازه ترین تحولات برای اجرایی شدن این تفاهم نامه گفت: در جلسه ای که طی روزهای اخیر  با حضور مسئولان عالیرتبه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در برگزار شد آخرین اقدامات دو کشور برای 24 ساعته شدن مرز آستارا بررسی و قرار شد که بزودی اجرایی شود.

    شهبازی گفت: هم اکنون تمامی شرایط برای 24 ساعته شدن این مرز فراهم شده و طبق دستور استاندار گیلان همه دستگاه ها مکلفند که آنرا اجرایی کنند و هیچ مانعی از سوی طرف ایرانی برای شبانه روزی شدن این مرز وجود ندارد.

    وی افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داده که تفاهم نامه 24 ساعته شدن گمرک مرزی آستارا میان ایران و آذربایجان هر چه سریعتر اجرایی شود و بزودی شاهد فصل جدید همکاری های اقتصادی میان تهران و باکو با محوریت گمرکات دو کشور خواهیم بود.

    ناظر گمرکات استان گیلان تاکید کرد: موضوع آمادگی تمامی دستگاه های مرزی کشورمان برای 24 شدن فعالیت گمرک آستارا رسما به طرف آذربایجانی اعلام شده و گمرک آن کشور نیز با اعلام آمادگی کامل برای شبانه روزی کردن مرز در حال انجام مراحل پایانی این طرح با همکاری دولت است.

    بنابراین گزارش؛ رسول امیدی مدیر کل گمرک آستارا نیز در خصوص عملکرد این گمرک در سال جاری گفت: در 7 ماهه سال جاری 162 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 88 میلیون دلار از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد.

    وی افزود: میزان ترانزیت خارجی خروجی از این گمرک 165 هزار تن کالا به ارزش 761 میلیون دلار بود و ترانزیت خارجی ورودی کالا در مدت مذکور به 53 هزار تن کالا به ارزش 55 میلیون دلار رسید. همچنین تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی گمرک آستارا در هفت ماهه سالجاری 447 هزار و 356 نفر بوده است. امیدی گفت: هم اکنون گمرک آستارا بزرگترین گمرک تجارت چمدانی در کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو