عصر بازار

با اشاره به بیانات اخیر رهبری؛

یارمحمدی: رکود اقتصاد بزرگ‌ترین مانع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: رکود اقتصادی حاکم بر بخش تولید لااقل در میان مدت بزرگ‌ترین مانع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

یارمحمدی: رکود اقتصاد بزرگ‌ترین مانع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علیم یارمحمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، گفت: از برنامه سوم تاکنون وعده کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی توسط دولت‌های مختلف داده شده است، اما واقعیت این است که بودجه کشور وابستگی شدیدی به درآمدهای نفتی دارد.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را هدفی بزرگ دانست و افزود: مقام معظم رهبری به حق نسبت به ناامن بودن درآمدهای نفتی هشدار می‌دهند، سخن ایشان به اشکال مختلف از سوی کارشناسان و مسئولان دلسوز نیز مورد تاکید و هشدار قرار گرفته است اما واقعیت این است که اقتصاد کشور با نابسامانی‌هایی روبروست که مانع از خروج بخش تولید از رکود می‌شود. عمق وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی به حدی زیاد و گسترده است که در کوتاه مدت و حتی میان مدت امکان قطع یا کاهش وابستگی به این منابع درآمدی وجود ندارد.

    یارمحمدی با اشاره به گزارش رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس، گفت: براساس توضیحات نوبخت 600 هزار پروژه نیمه کاره با 5 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی روی دست دولت است که با منابع موجود امکان به بهره‌برداری رساندن آنها در میان مدت وجود نخواهد داشت. البته نوبخت در آن جلسه بر عزم دولت برای عملیاتی کردن بودجه تاکید کرد.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس متذکر شد: این هدف دولت، هدف خوب و قابل ستایشی است اما دولتمردان نباید از این مسئله هم غافل شوند که بودجه عملیاتی نیز همچون عمل جراحی، درد دارد به بیان روشن‌تر وقتی تخصیص‌ها می‌آید، کارفرما که دولت باشد ابتدا دستمزد و هزینه‌های نیروی انسانی را از بودجه مربوط به فلان پروژه کنار گذاشته و از بودجه مورد نظر هر چه ماند، صرف پروژه می‌کنند. این مسئله هر چند که موجب رونق برخی صنایع می‌شود اما بطور کل موجب تداوم رکود در اقتصاد می‌شود چون منابع ریالی کافی به پروژه‌ها تزریق نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو