عصر بازار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تعداد بیمه شدگان رسانه به ۱۶ هزار نفر رسید

عصر اعتبار- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان رسانه از ۵ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده است، از نهایی شدن لایحه تبلیغات در رسانه ها خبر داد.

تعداد بیمه شدگان رسانه به ۱۶ هزار نفر رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سید عباس صالحی شنبه و در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مصلی تهران در حال برگزاری است، گفت: از 15 هزار مجوز بیش از 50 درصد در دولت یازدهم صادر شد که حاکی از نگاه توسعه رسانه و فضای باز برای تبادل افکار دارد.

    وزیر ارشاد با بیان اینکه، از این تعداد سهم جنسیتی افزایش یافت ، اظهار داشت: 7 درصد زنان مدیر مسئول در پایان 13 درصد و توسعه سایت های برخط از 200 در دوازدهم به 800 رسید.

    وی افزود: در حوزه حمایتی، توان دولت برای حمایت از رسانه ها محدود بود ولی با وجود محدودیت توان اقتصادی، بیمه‌شدگان رسانه از 5 هزار به 16 هزار نفر رسید.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این دولت نظام حمایتی شفافیت پیدا کرد و گام‌های رو به جلویی برداشته شد، افزود: در حوزه قوانین و مقررات رتبه بندی مطبوعات با مشارکت صنف مطبوعات به اجرا در آمد.

    صالحی گفت: لایحه تبلیغات بازرگانی و قانون مطبوعات مراحل نهایی خود را طی می کند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز جشن ملی مطبوعات است و رسانه ها در یک صف قرار می گیرند تا درددل ها و مشکلات را واگویه کنند؛ درد مردم را بشنوند و با آن ها رو در رو شوند.

    وی اظهار داشت: رسانه بُعد مهم امنیت ملی است، همانگونه که جامعه بی سلاح و در معرض تهدید است جامعه با رسانه کم اعتماد هم در معرض تهدید است جامعه ای که خبرهای دقیقش را از بیرون تامین کند نا امن است؛ جامعه  ای که نتواند به خبرهایش در سرعت و دقت تکیه کند نا امن است.

    صالحی تصریح کرد: رسانه های حرفه ای می توانند با منبعیت خبرهای مطمین برای رسانه جایگاه تعریف کنند و امروز این تهدید است که مرجعیت خبرهای حرفه ای در معرض رسانه های غیر حرفه ای است.

    وزیر ارشاد ادامه داد: رسانه را  به عنوان رکن سوم امنیت ملی  باید جدی گرفت؛ نمی گوییم به اندازه بنیه نظامی به رسانه توجه شود جامعه رسانه بی سلاح است و ریشه رسانه حرفه ای مکتوب و تصویری باید حفظ شود.

    وی خاطرنشان کرد: دولت بیش از گذشته می تواند به محدود کردن رسانه های دولتی اهتمام کند، رسانه ها باید به سمت خصوصی شدن پیش بروند.

    بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روزجمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا 12 آبان همه روزه از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه دایر خواهد بود.

    آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح امروز (شنبه ششم آبان ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

    در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان 940 رسانه در قالب 600 غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.
    در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در 7 روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.

    در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از 4 قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی