عصر بازار

بانک مرکزی سنگاپور:

برنامه‌ای برای نظام‌مند کردن مبادلات بیت‌کوین نداریم

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد: برنامه‌ای برای نظام‌مند کردن مبادلات بیت‌کوین‌ نداریم و بیشتر به دنبال نظارت بر این فعالیت‌ها هستیم.

برنامه‌ای برای نظام‌مند کردن مبادلات بیت‌کوین نداریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد: این کشور برنامه‌ای برای نظام‌مند کردن مبادلات بیت‌کوین ندارد اما همچنان نسبت به نگرانی درباره امکان جرایم مالی و پولشویی در صورت استفاده از این ارز حساس خواهیم بود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر ما زمینه‌ای برای نظام‌مند کردن مبادلات ارزهای مجازی در سنگاپور نداریم بلکه بانک مرکزی سنگاپور در حال نظارت بر فعالیت‌هایی است که در حول و حوش ارزهای مجازی اتفاق می‌افتد.

    راوی‌‌منون گفت: ما بیشتر به دنبال یافتن مخاطراتی هستیم که از سوی ارزهای مجاری استفاده می‌شود و ما باید برای آنها قانون‌گذاری کنیم. بالا رفتن ارزش بیت‌کوین و رواج پیدا کردن استفاده از آنها توجه بسیاری از قانون‌گذاران مالی در سراسر جهان به خصوص بانک‌های مرکزی را به خود جلب کرده است اما هنوز بسیاری از بانک‌های مرکزی از ورود به این حوزه سر باز می‌زند.

    چین و کره جنوبی مبادلات بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرده و رئیس جمهور روسیه نیز دستور داده است تا مقامات بانکی این کشور قوانین متناسب با مبادلات بیت‌کوین را وضع کند.

    منون تأکید کرد: تنها چند کشور اقدام به قانونمند کردن بیت‌کوین کرده است.

    وی ادامه داد: در بسیاری از موارد از بیت‌کوین برای پولشویی و جرایم مالی استفاده می‌شود بنابراین ما باید پیش از آنکه به خود ارز بپردازیم باید حیطه استفاده از آن را قانونمند کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی