عصر بازار

رئیس سازمان امور عشایر خبر داد

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عشایر کشور

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی بیش از هزار میلیارد تومان به عشایر کشور اختصاص داده می‌شود. همچنین در اجرای طرح‌های تولیدی عشایر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه داده می‌شود که برای ایجاد اشتغال مؤثر است.

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عشایر کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کرمعلی قندالی در اولین جلسه شورای عشایر استان که در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در استان قزوین ردیفی برای عشایر تخصیص داده‌شده که برای اجرای برنامه‌ها هزینه می‌شود.

    وی افزود: جامعه عشایر چند بعدی است و با تشکیل شورای عالی عشایر و بر اساس قانون تشکیل‌شده تا به نیازهای این گروه توانمند رسیدگی کند که با عمل به وظایف خود بر اساس قانون می‌توان کارهای بزرگی اجرا کرد.

    قندالی تصریح کرد: یک سند فرابخشی تهیه‌شده که 13 صفحه آن مربوط به عشایر است و در برنامه ششم هم‌ظرفیت‌های خوبی ایجادشده که باید عملیاتی شود.

    رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در برنامه پنجم نام عشایر به تعدد آمده و برای توانمندسازی این افراد پس از تشکیل شورای عشایر در سال 1393 در طرح جامع عشایر موضوع ارتقای سواد، دانش و مهارت و امور بهداشتی درمانی افراد و سایر نیازها دیده‌شده و بسترها را آماده کرده‌ایم تا به این امور رسیدگی شود.

    وی بیان کرد: خوشبختانه در تأمین منابع هیچ مشکلی نداریم و هزار میلیارد تومان از منابع ملی به عشایر اختصاص داده می‌شود که ظرفیت بسیار خوبی است. در اجرای طرح‌های تولیدی عشایر 50 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه داده می‌شود که برای ایجاد اشتغال مؤثر است.

    قندالی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین اظهار کرد: در قزوین ظرفیت گیاهان دارویی و گردشگری زیادی دارید که باید شکوفا شود و در کشت علوفه و باغ هم ظرفیت قابل‌توجه است که برای آن لازم است برنامه‌ریزی کنید.

    وی یادآور شد: باید منابع زیست‌محیطی را حفظ کنیم و در این راستا نگذاریم چراگاه‌ها نابود شود بلکه با تنوع فعالیت‌ها و در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها اقدام کنیم.

    قندالی بیان کرد: زنجیره تولید گوشت قرمز را در اولویت قرار داده‌ایم و با طرح کاهش زمان پرواری و عرصه گیاهان دارویی امیدواریم کارهای خوبی در بخش عشایر صورت گیرد که در این راستا طرح پرواری یک‌میلیون و 700 هزار رأس دام را در بخش عشایر اجرا کرده‌ایم.

    رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در صنایع‌دستی که 35 درصد به عشایر تعلق دارد باید این ظرفیت را شکوفا کنیم و از این قابلیت برای اشتغال و اقتصاد عشایر بیشترین بهره را ببریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی