عصر بازار

صادرکنندگان چقدر وام گرفته‌اند؟

عصر اعتبار- با توجه به اینکه در بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سه ردیف اعتباری شامل منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و منابع بودجه‌ای جهت ارائه تسهیلات تعریف شده است آخرین وضعیت پرداختی‌ها به صادرکنندگان اعلام شد.

صادرکنندگان چقدر وام گرفته‌اند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بسته حمایت از توسعه صارات غیرنفتی که به پیشنهاد کارگروه برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) در جلسه مورخ 1396.9.5 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری برای اجرا به کلیه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد. این بسته در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات غیرنفتی "برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی کشور" جهت اجرا توسط دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا صادرکنندگان کالا و خدمات به طرق مختلف از جمله تسهیلات ارائه شده از طریق منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و منابع بودجه‌ای مورد حمایت قرار گیرد.

    منابع بانکی

    از منابع بانکی جهت ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده به صادرکنندگان در بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی بر اساس آخرین اطلاعاتی که در اختیار قرار داده شده، طی سه ماهه نخست سال جاری میزان تسهیلات پرداختی صادراتی ریالی و ارزی به ترتیب معادل 9765 میلیارد ریال و 6736 میلیارد ریال است.

    منابع بودجه‌ای

    از منابع بودجه‌ای مربوط به سال 1396 که معادل 187 میلیارد ریال است و در قانون بودجه ابلاغ شده و در بسته حمای تاز توسعه صادرات غیرنفتی در نظر گرفته‌اند، بر اساس اطلاع دریافتی  تاکنون هیچ گونه مبلغی تخصیص نیافته است، اعتباری که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ و باید از سوی خزانه‌ تخصیص یابد.

    نکته قابل اشاره اینکه از منابع بودجه‌ای در نظر گرفته برای بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در سال 1395 نیز از اعتبار 300 میلیارد تومانی تعریف شده تنها 50 میلیارد تومان تخصیص یافت که معادل حدود تنها 17 درصد از رقم مربوطه است.

    صندوق توسعه ملی

    از سوی دیگر با توجه به بدهی 1100 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی که صادرکنندگان در سال گذشته و تکلیف پرداخت 1100 میلیارد تومانی در سال جاری، میزان تسهیلاتی که این صندوق باید به صادرکنندگان تا پایان سال 1396 پرداخت کند، معادل 2200 میلیارد تومان است.

    بر اساس تکلیف تعیین شده برای صندوق توسعه ملی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در سال گذشته باید 2000 میلیارد تومان به صادرکنندگان اختصاص یافته و تنها 900 میلیارد تومان آن عملی شد و با توجه به 1100 میلیارد تومان تسهیلات تعیین شده در بسته جدید حمایت از صادرات غیرنفتی که در شهریورماه امسال توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جهت اجرا ابلاغ شد این صندوق مکلف است تا پایان سال جاری مبلغی معادل 2200 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 11 درصد به صادرکنندگان پرداخت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو