عصر بازار

کسری بودجه یک تریلیون دلاری آمریکا تا ۲ سال آینده

عصر اعتبار- کارشناسان اقتصادی اعلام کردند کسری بودجه آمریکا تا سال ۲۰۱۹ میلادی به یک تریلیون دلار خواهد رسید و بار دیگر شاهد بازگشت کسری یک تریلیون دلاری در این کشور خواهیم بود.

کسری بودجه یک تریلیون دلاری آمریکا تا ۲ سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بررسی های اخیر نشان می دهد بازگشت کسری بودجه سالانه یک تریلیون دلاری در آمریکا در حال کلید خوردن است و این خود مانع دیگری بر سر راه دولتمردان ایالات متحده خواهد بود.

    بر همین اساس با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا انتظار می رود تا سال 2019 میلادی این کشور با کسری بودجه یک تریلیون دلاری روبرو شود؛ این در حالی است که پیش از این دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرده بود در سال 2023 میلادی ایالات متحده با کسری بودجه یک تریلیون دلاری دست و پنجه نرم خواهد کرد. 

    همچنین  پیش از این کسری بودجه یک تریلیون دلاری در آمریکا به زمان دوره «رکود بزرگ اقتصادی» در ایالات متحده همزمان با شروع بحران مالی در جهان بر می گردد.

    البته با بهبود شرایط اقتصادی آمریکا، کسری بودجه این کشور در سال 2013 میلادی کاهش پیدا کرد و از رقم یک تریلیون دلار فاصله گرفت؛ اما در حال حاضر موضوعات مرتبط با تخصیص اعتبار هنگفت به مسئله تامین اجتماعی و خدمات درمانی، ایالات متحده را در منجلاب کسری بودجه یک تریلیون دلاری می کشاند. 

    بر همین اساس از سال 1980 میلادی به بعد موضوع کسری بودجه همواره گریبانگیر دولتمردان آمریکایی بوده و این مسئله منجر به افزایش میزان بدهی این کشور به بیش از دو برابر سرعت رشد اقتصادی آمریکا شده است.

    همچنین اداره بودجه کنگره میزان کسری بودجه این کشور را در سال مالی 2018 میلادی 48 میلیارد دلار و این رقم را برای سال 2023 میلادی یک تریلیون دلار برآورد کرده است و اعلام کرد که کسری بودجه ایالات متحده ظرف 10 سال آینده یعنی از سال  2018 تا 2027 میلادی 9.4 تریلیون دلار پیش بینی می شود.

    این درحالی است که اداره بودجه کنگره به یکباره این ارقام را بازبینی و اعلام کرد کسر بودجه آمریکا در سال 2018 میلادی 563 میلیارد دلار و این رقم در سال 2022 میلادی 1.02 تریلیون دلار و برای 10 سال آینده 1-.1 تریلیون دلار برآورد می شود.

    بر پایه این گزارش، یکی از دلایل افزایش کسری بودجه آمریکا به در پیش گرفتن برنامه کاهش مالیات در این کشور بر می گردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی