عصر بازار

هشدار سازمان مالیاتی درباره کلاهبرداری‌های جدید

عصر اعتبار- سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای با اعلام وقوع برخی کلاهبرداری‎ها و سوءاستفاده‎های افراد سودجو از مودیان مالیاتی، خواستار هوشیاری آنان در مقابل شگردهای متقلبانه و مجرمانه کلاهبرداران شد.

هشدار سازمان مالیاتی درباره کلاهبرداری‌های جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: طبق گزارش های واصله به این سازمان، با وجود تلاش های پیشگیرانه سازمان مالیاتی به منظور جلوگیری از اقدامات مجرمانه، افراد سودجو که در پاره ای موارد اقدام به کلاهبرداری از طرق مختلف می کنند، متاسفانه باز شاهد سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت طلب از مودیان مالیاتی بوده ایم؛ طی روزهای اخیر، برخی افراد سودجو و فرصت طلب با شیوه هایی متقلبانه سعی کرده اند ضمن ارسال نامه های جعلی و ارایه یک عدد لوح فشرده حسابداری حاوی یک نرم افزار و اپلیکشین جعلی، برخی مودیان را به ارائه اطلاعات حساب بانکی خود ترغیب کرده و در ادامه وجوه حساب های این مودیان مورد سرقت قرار گرفته است.

    در ادامه این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که متاسفانه موارد متعددی از این نوع کلاهبرداری ها که موجبات ضرر و زیان مودیان را فراهم ساخته است گزارش می شود، لذا به اطلاع مودیان می رساند، سازمان امور مالیاتی هیچگونه لوح فشرده، نرم افزار، اپلیکیشن، پیامک، نمابر یا نامه الکترونیک و ... متضمن درخواست اطلاعات شخصی حساب های بانکی (از قبیل شماره، تاریخ انقضاء، رمز دوم و ... کارت بانکی) به مودیان ارسال نکرده و اصولا تقاضای چنین اطلاعات محرمانه مالی، حاکی از اقدام به کلاهبرداری است.

    سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است: مطابق قوانین و ضوابط موجود، تمامی موارد مشمول تخفیف و محدوده بخشودگی جرائم مالیاتی، فقط در چارچوب حدود قانونی قابل تعیین بوده و به صورت شفاف و قابل دسترس در اختیار عمومی مردم قرار دارد و هرگونه ادعایی مبنی بر برخورداری از امکان ویژه اخذ تخفیفات فراقانونی، کذب محض و به نوعی اقدام به کلاهبرداری است.

    براساس این اطلاعیه، تمامی پرداخت های مالیاتی صرفا باید از طریق واریز به حساب های مشخص و اعلام شده سازمان در نزد خزانه داری کل کشور و به نام مالیات (با استفاده از دستگاه های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی، پرداخت از طریق درگاه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی، یا مراجعه مستقیم به شعب بانک های اعلام شده و واریز بدون واسطه وجه به حساب خزانه) صورت پذیرد و مودیان باید از هرگونه پرداخت نقدی، با واسطه اشخاص متفرقه، خارج از مجاری تعیین شده توسط سازمان به ویژه واریز به حساب‌های شخصی یا به نام اشخاص، جدا خودداری کنند.

    سازمان امور مالیاتی کشور در پایان این اطلاعیه، ضمن تاکید بر حفظ هوشیاری مودیان محترم مالیاتی در مقابل اینگونه افراد سودجو، تاکید کرده است مودیان مالیاتی در صورت مواجهه با چنین افرادی، از در اختیار گذاشتن اطلاعات هویتی، اطلاعات حساب بانکی و یا اطلاعات پرونده مالیاتی خود و یا پرداخت وجه و ارائه خدمات به آنان اجتناب کرده و مراتب را در اسرع وقت به اداره امور مالیاتی مربوطه و یا دفتر مرکزی حراست به شماره تلفن39903752 و یا دفاتر حراست مستقر در ادارات مالیاتی در سراسر کشور گزارش کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو