عصر بازار

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی سال ۹۵ ابلاغ شد

عصر اعتبار- رییس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری گفت: سازمان امور مالیاتی کشور، طی بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی، اسامی ۲۴۰۱ شرکت‌ دانش‌بنیان که مشمول معافیت مالیاتی در سال مالی ۹۵ شده‌اند را ابلاغ کرد.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی سال ۹۵ ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید محمد صاحبکار با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس توافق به عمل آمده با سازمان امور مالیاتی، اطلاعات  دو هزار  و 401 شرکت دانش‌بنیان که تا پایان سال 1395 در «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» تایید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد که متعاقبا از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، طی بخشنامه شماره 107/96/200 مورخ 29/7/96 ، اسامی دو هزار  و 401 شرکت دانش‌بنیان مورد تایید کارگروه، به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش‌بنیان آنها به ادارات کل امور مالیاتی در سطح کشور ابلاغ شد و برای همه ممیزان مالیاتی لازم‌الاجرا است.

    وی توضیح داد: اطلاعات شرکت‌ها که در اختیار ادارات کل مالیاتی سراسر کشور قرار گرفته، صرفا تا انتهای سال مالی 1395 معتبر بوده و برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی در سال‌های آتی، اطلاعات مورد نیاز بصورت سالیانه تکمیل و از سوی دبیرخانه کارگروه اعلام خواهد شد.

    رییس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، با اشاره به ماهیت در حال تحولِ نوآوری و تغییرات سریع فناوری گفت: شاخص‌های شناسایی شرکتهای دانش‌بنیان و نیز فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان، هر ساله توسط کارگروه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در صورتی که تولید محصولی پس از چند سال بصورت عادی در بین شرکتها رایج شده و پیچیدگی فنی آن کاهش یافته باشد، محصول از لیست مصادیق مورد تایید کارگروه خارج خواهد شد. لذا برخی از محصولاتی که در گذشته و بر مبنای فهرست‌های قبلی مصوب کارگروه، مورد تایید بوده و از معافیت‌ها نیز بهره‌مند بوده، اکنون بر اساس ارزیابی مجدد از شمول معافیتها خارج شده‌اند.

    عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ادامه داد: همزمان با استفاده شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از معافیت‌های مالیاتی موضوع ماده (3) قانون، امکان برخورداری آنها از سایر معافیتهای مالیاتی مندرج در جدول شماره 6 اظهارنامه مالیاتی از جمله معافیتهای مالیاتی واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری نیز فراهم است.

    صاحبکار بیان کرد: معافیت مالیاتی به همه درآمدهای شرکتهای دانش‌بنیان تعلق نمی‌گیرد و صرفا درآمد ناشی از کالاها و خدمات دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی است، لذا مصادیق فعالیت‌های مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بصورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد که خوشبختانه در بخش استعلام‌های سامانه اشخاص حقوقی سازمان امور مالیاتی قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود.

    به گفته وی، با استفاده از ابزارهای دولت الکترونیک، سرعت و دقت در فرآیند اعمال معافیت مالیاتی افزایش می‌یابد. همچنین با ابلاغ رییس سازمان امور مالیاتی، به منظور بررسی دقیق‌تر، پرونده مالیاتی شرکتهای دانش‌بنیان به گروه‌های ویژه ارجاع می‌شود.

    رییس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی ادامه داد: تاکنون سازمان امور مالیاتی همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای اجرای کامل معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است که لازم است از توجه رئیس و سایر همکاران سازمان امور مالیاتی کشور بصورت ویژه تشکر شود.

    دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که سوالی درباره فرآیند معافیت مالیاتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن 83534 تماس بگیرند. همچنین ارائه مشاوره مالیاتی از طریق درخواست در سامانه http://bizservices.irبرای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است.

    بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، اطلاعات تکمیلی و متن کامل بخشنامه مربوط به معافیت مالیاتی سال مالی 95 و سایر مقررات مرتبط با معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان بر روی سامانه http://www.Daneshbonyan.ir قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی