عصر بازار

کارشناسان اقتصادی اظهار کردند؛

امیدواری به بهبود بازار طلا

عصر اعتبار- طلا در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده ولی هنوز برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به بهبود شرایط بازار طلا امیدوار هستند.

امیدواری به بهبود بازار طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، شاخص ارزش دلار آمریکا روز جمعه به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده و این مساله قیمت طلا را تحت فشار زیادی قرار داده است.بر اساس این گزارش علی رغم افزایش چشمگیر ارزش دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی در آمریکا، برخی تحلیلگران هنوز امیدوارند که قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو شود.

    قیمت طلا در هفته گذشته بار دیگر با کاهش روبرو شده و به سطح 1273 دلاری رسیده است. تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به 3 درصد رسیده است.

    قیمت طلا در هفته گذشته با افت یک درصدی همراه شده است. قیمت هر اونس نقره نیز به 16.74 دلار رسیده که نسبت به هفته قبل از آن بیش از 2 درصد کاهش نشان می دهد.

    بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه بلولاین تاکید کرد: به نظر من 1260 دلار سطح حمایتی مهمی برای قیمت هر اونس طلا در روزهای آینده خواهد بود. اگر طلا بتواند این سطح حمایتی را حفظ کند، می توان نسبت به افزایش قیمت در روزهای آینده امیدوار بود.

    اوله هانسن تحلیلگر برجسته ساکسو بانک نیز تاکید کرد: تا زمانی که قیمت طلا به سطوح پایین اکتبر نرسیده من همچنان نسبت به روند صعودی قیمت آن خوشبین خواهم بود. تنها در صورتی که قیمت طلا تا 1250 دلار در هر اونس کاهش یابد،پیش بینی من این خواهد بود که قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

    وی افزود:به نظر من مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا تا پایان امسال، نوسانات ارزش دلار خواهد بود.

    دلار آمریکا طی هفته گذشته بهترین عملکرد خود از ابتدای سال 2017 میلادی را ثبت کرده و به بالاترین سطح در برابر ارزهای معتبر بین المللی در سه سال اخیر رسیده است.

    برخی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به رشد اقتصادی 3 درصدی آمریکا در سه ماه نخست امسال این احتمال وحود دارد که ارزش دلار با افزایش 3 درصدی دیگر طی ماه های آینده روبرو شود.به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی