عصر بازار

رییس سابق اتحادیه املاک:

قیمت مسکن بالاتر از تورم قرار می گیرد

عصر اعتبار- رییس سابق اتحادیه املاک گفت: پیش بینی من این است که در نیمه دوم سال جاری قیمت مسکن مقدار اندکی از نرخ تورم بالاتر قرار گیرد.

قیمت مسکن بالاتر از تورم قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: دولت دوازدهم به فکر این است که تسهیلات بهتری را برای خریداران و سازندگان مسکن خواهد گذاشت و شنیده ایم که سعی کرده تسهیلات را افزایش دهد لذا امیدواریم اثر این تسهیلات را در نیمه دوم سال جاری شاهد باشیم و معاملات مسکن افزایش یابد. پیش بینی من این است که در شش ماهه دوم سال جاری قیمت مسکن مقدار اندکی بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.

    وی افزود: 174 شغل کلیدی با بخش مسکن مرتبط هستند که امیدواریم رونق این بخش بتواند اشتغال این بخش مرتبط را بهبود بخشد.

    رییس سابق اتحادیه املاک در خصوص تعداد معاملات مسکن نیز گفت: معاملات مقداری خود را نشان داده است البته در ماه های محرم و صفر به دلیل اعتقادات مردم، خرید و فروش مسکن کاهش می یابد اما احتمالا بعد از ماه صفر مجددا شاهد افزایش معاملات املاک خواهیم بود.

    خسروی با اشاره به حضورش در انتخابات اتحادیه املاک در 22 آبان ماه جاری، گفت: لطف خدا شامل حال بنده شده که اعضا و بعضی مسئولان خواهان حضور بنده شدند و من هم وارد عرصه شدم لذا منتظر دیدار مشاوران املاک در روز رای گیری هستیم و امیدواریم فارغ از اینکه چه کسی رای بیاورد انتخابات پرشوری را در این صنف شاهد باشیم.

    وی ادامه داد: امیدواریم تحول خوبی در حوزه مشاوران املاک ایجاد شود. برنامه ما ساختارسازی، ابزارسازی و گفتارسازی است. همچنین در نظر داریم کد رهگیری را سر و سامان بدهیم. در حال حاضر کد رهگیری مقداری ضعیف شده است لذا باید با وزارت دارایی صحبت شود تا بتوان مانند سابق، بدون کد رهگیری مفاصا حساب مالیاتی نمی دادند مجددا به همان سیستم برگردد. این یکی از مطالبات مردم است و من از ارگان هایی مثل آموزش و پرورش که بدون کد رهگیری ثبت نام نمی کنند تشکر می کنم و امیدوارم سایر دستگاه ها نیز برای امنیت معاملات در این خصوص همکاری لازم را صورت دهند.

    رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: انتقاد چندانی به مدیریت فعلی اتحادیه املاک ندارم با این حال طی چهار سال اخیر برنامه هایی به ذهن من خطور کرده که می توان در استفاده بهینه از امکانات موثر باشد و امیدوارم در صورت انتخاب شدن در روزهای آخر عمرم بتوانم خدماتی را به مردم و اعضای صنف انجام دهم. با کمک دوستانم نوآوری هایی را در ذهن داریم که احیای داوری و اصلاح کد رهگیری از آن موارد است.

    وی در خصوص قیمت های نجومی مسکن در بعضی مناطق، گفت: برنامه ما این است که طی همکاری با وزارت دادگستری قیمت های بی رویه ای که بعضا متری 48 یا 36 میلیون تومان برای املاک تعیین می شود را ساماندهی کنیم چرا که معتقدیم قیمت گذاری باید بر اساس اصولی باشد. اگر کارشناسی را اصلاح کنیم و قوه قضاییه نیز با ما هماهنگ باشد می توان در این خصوص اقدامات مناسبی را انجام داد. اتحادیه نیز با استفاده از دانشگاهی که دارد مشاوران مجربی را تربیت کند تا به ساماندهی بازار مسکن کمک کنند.

    خسروی همچنین با اشاره به انحلال 44 اتحادیه املاک کشوری در سال 1391، گفت: مجلس شورای اسلامی در سال 1391 اتحادیه های کشوری را منحل کرد، تنها اتحادیه ای که به خاطر کد رهگیری پول داشت و دارای ساختمان و مبلغی داخل صندوقش بود، اتحادیه املاک بود که عنوان کمیسیون تخصصی املاک کشور بر روی آن گذاشتند لذا اتحادیه املاک کشوری وجود خارجی ندارد و چنین عنوانی جعل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو