عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

سهام آسیا تقویت شد

عصر اعتبار- روز دوشنبه درحالی‌که سهام تکنولوژی با پیش‌سفارش قوی آیفون اکس اپل و سود سرشار شرکت‌های پیشروی تکنولوژی آمریکا شکوفا شدند، سهام آسیایی صعود کرد و نفت رکوردهای روز جمعه خود را حفظ کرد.

سهام آسیا تقویت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز دوشنبه درحالی‌که سهام تکنولوژی با پیش‌سفارش قوی آیفون اکس اپل و سود سرشار شرکت‌های پیشروی تکنولوژی آمریکا شکوفا شدند، سهام آسیایی صعود کرد و نفت با نگرانی از کاهش عرضه حول مقادیر بالای 2 ساله خود معامله شد.

    شرکت اپل اعلام کرد که پیش‌سفارش مدل آیفون اکس در دهمین سالگرد این مدل، که در روز جمعه آغاز شده بود به شدت فراتر از انتظار بوده است که این برای شرکت‌های تامین‌کننده قطعات آسیایی نظیر شرکت نمایشگرهای ال‌جی کره‌جنوبی و «شرکت تولیدکننده نیمه رسانای تایوان»، خبری بسیار خوب و مسرت‌بخش است.

    در واقع سهام تکنولوژی پرسودترین سهام در گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن، ام‌اس‌سی‌آی، بودند. این شاخص با رشدی 0.5 درصدی مواجه شد که سهام سامسونگ الکترونیکس پرچمدار آن بود.

    در شرایطی که پس از موافقت عربستان سعودی برای حمایت از تمدید توافق کاهش تولیدات نفت، قیمت نفت خام برنت به بالاترین سطح خود از جولای 2015 رسیده است، سهام بخش انرژی هم عملکرد خوبی داشتند.

    نفت برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت با 4 سنت افزایش به قیمت هر بشکه 60.40 دلار رسید که این بیش از 36 درصد از کمترین مقادیر 2017 بالاتر است.

    نفت خام تگزاس غرب آمریکا با 4 سنت افزایش فعلا در بشکه‌ای 53.94 دلار معامله می‌شود.

    سهام کره 0.2 درصد رشد کرد درحالی‌که شاخص اصلی استرالیا 0.3 درصد بالا رفت.

    نیکی ژاپن نزدیک به بالاترین مقدار خود از اواسط سال 1996 تا کنون تثبیت شد. این شاخص تا به حال در ماه اکتبر 8 درصد جهش کرده است.

    در شرایطی که سرمایه‌گذاران بر انتخاب رییس فدرال رزرو تمرکز کرده‌اند، و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که یکی از روسای ایالتی فدرال رزرو به نام جرومی پاول، که کمتر طرفدار افزایش نرخ بهره است، گزینه مورد نظر ترامپ است، شاخص دلار اندکی افت کرد و سود اوراق دو ساله خزانه‌داری هم از رکورد 9 ساله خود فرور نشست.

    در اروپا نامعینی‌های سیاسی و تصمیم بانک مرکزی اروپا برای تمدید برنامه محرک‌های مالی خود، بر روی دوشپول واحد اروپا سنگینی کرد و این را به بزرگترین ضرر هفتگی امسال یورو تبدیل کرد.

    یورو در نرخ برابری 1.1613 دلار تثبیت شد که فاصله زیادی با 1.1573 دلار که کمترین میزان آن از 20 جولای است، ندارد.

    در بازار کالاهای قیمتی هم شاخص طلا، اسپات‌گلد 0.1 درصد افت کرد و به قیمت 1270.74 دلار برای هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو