عصر بازار

بانک جهانی حدود خط فقر را بازتعریف کرد

عصر اعتبار- بانک جهانی در تازه ترین ارایه استاندارهای خود از خط فقر با توجه به درآمد کشورها، ۳ دسته‌بندی جدید را در این مقوله باز تعریف کرد.

بانک جهانی حدود خط فقر را بازتعریف کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک جهانی در تازه ترین بررسی های خود از خط فقر اعلام کرد در حال حاضر 10.7 درصد از جمعیت کل جهان دارای در آمد روزانه 1.90 دلار هستند که زندگی کردن با این شرایط در کشورهای پیشرفته بنظر غیر ممکن می رسد و متاسفانه  در حدود 760 میلیون نفر در سرتاسر جهان دارای چنین درآمدی هستند.

    بانک جهانی افرادای را که با این شرایط زندگی می کنند را در دسته بندی «فقر شدید» قرار داد. 

    همچنین بانک جهانی در استانداردهای جدید فقر اعلام کرد، آن دسته از افرادی که درآمد آنها 3.20 دلار در روز است و در کشورهای با «درآمد پایین تر از متوسط» زندگی می کنند در خط فقر هستند و اگر دریافتی افرادی که در کشورهای «با درآمد بالاتر از متوسط» زندگی می کنند. روزانه 5.50 دلار باشد، این افراد هم در مقوله خط فقر قرار می گیرند.

    بر همین اساس بانک جهانی اعلام کرد اگر فردی که در یک کشور با «درآمد بالا» مانند آمریکا زندگی می کند و دریافتی آن در روز 21.70 دلار باشد، این شخص در خط فقر زندگی می کند. بر پایه این گزارش، بانک جهانی در سال 1990 میلادی خط فقر را با درآمد روزانه یک دلار تعریف کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی