عصر بازار

وزیر صنعت؛

مذاکرات تعرفه ترجیحی با ترکیه را ادامه می‌دهیم

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۲.۷ میلیارد دلار روابط اقتصادی با ترکیه داریم، گفت: این رقم با هدف ۳۰ میلیارد دلاری فاصله داردکه برای تحقق آن، مذاکرات تعرفه ترجیحی بین دو کشور را ادامه می‌دهیم.

مذاکرات تعرفه ترجیحی با ترکیه را ادامه می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم سالگرد اعلام جمهوریت ترکیه در سفارت این کشور در تهران با بیان این مطلب افزود: بدون نفت حدود 6 میلیارد دلار و با احتساب نفت 12.7 میلیارد دلار روابط اقتصادی با ترکیه داشته ایم که نسبت به سال قبل میلادی روند افزایشی داشته است.

    وی اظهارداشت: علاوه بر کالاهایی که در گذشته وجود داشت، 60 کالای دیگر به لیست کالاهای ترجیحی پس از اتمام مذاکرات اضافه خواهد شد که زمینه های همکاری ترکیه را بیش از این خواهد کرد.

    وی همچنین افزود: در تاریخ، دو ملت ایران و ترکیه در کنار هم بوده اند و مشترکات دینی و قومی، ما را بیش از گذشته به هم پیوند می‌دهد که امیدواریم در کنار روابط سیاسی، روابط اجتماعی و اقتصادی دو کشور نیز توسعه یابد.

    شریعتمداری تاکید کرد: روابط سیاسی صنعتی و اجتماعی دو ملت به خصوص در سال های اخیر روند رو به رشدی را سپری کرده و اراده رهبران دو کشور بر توسعه روابط تهران- آنکارا است. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در واکنش به اظهارات رییس جمهوری آمریکا در خصوص ایران و برجام، تصریح کرد: ترامپ اروپایی ها را از توسعه روابط با ایران ترسانده است.

    به گفته وی، ترامپ نه تنها اروپا بلکه کشورهای دیگر دنیا را نیز از توسعه روابط با ایران ترسانده است، اما از کاری که ترامپ کرده است هیچگونه نگرانی نداریم. شریعتمداری افزود: ما در روند یک مذاکره کاملا برابر و برد - برد با حضور آمریکا و رقبای تجاری اروپایی به توافقنامه ارزشمندی (برجام) دست یافتیم.

    وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه ناقض برجام نیستیم و در چارچوب توافقنامه امضا شده توسعه همکاری ها را با تمام کشورها به ویژه کشورهای دوست و همسایه خواهیم داشت و ترکیه در دوران تحریم نیز بهترین شریک تجاری ایران بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی