عصر بازار

آشنایی با مفاهیم اقتصادی؛

آشنایی با صندوق‌های نوین سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

عصر اعتبار- صندوق‌های نوین سرمایه‌گذاری از ابزارهای جدید در بازار سرمایه است که مخاطبان خاص خود را دارد.

آشنایی با صندوق‌های نوین سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، هدف از تشکیل صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان، جمع آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مندرج در امیدنامه و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌گذاران است.

    مزیت‌های سرمایه گذاری در این صندوق به این گونه است که سرمایه‌گذار از سود ناشی از ساخت و فروش واحدهای ساختمانی پروژه صندوق بهره‌مند می‌شود و به دلیل اینکه فعالیت صندوق توسط حسابرس و متولی نظارت می‌شود، احتمال سوء‌استفاده از سرمایه صندوق کاهش می‌یابد. سرمایه‌گذار می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را در هر زمان از طریق فروش به بازارگردان یا اشخاص دیگر به نقد تبدیل کند.

    صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه

    در این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، منابع از طریق عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری در بازار فرابورس با هدف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا و فناورانه تجمیع شده و توسط متخصصان حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شرکت‌های نوپا و پروژه‌های فناورانه که پتانسیل رشد بالایی داشته باشند، تخصیص داده می‌شود. همچنین صندوق نظارت دقیقی بر توسعه و ایجاد ارزش پیشنهادی شرکت‌ها و پروژه‌ها دارد.

    صندوق سرمایه‌گذاری طلا

    این صندوق‌ اقدام به تجمیع منابع در راستای سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده سکه طلا و مشتقات طلا (انواع اختیارات و آتی) می‌کند و ابزار مناسبی جهت کسب سود از بازار طلاست. در حال حاضر در کشور ما عمده سرمایه‌گذاری عموم در طلا و مسکوکات آن به صورت سرمایه‌گذاری فیزیکی در کالاهای مربوط است و سرمایه‌گذاری فیزیکی در سکه طلا علیرغم تحمیل هزینه‌های نقدی و غیرنقدی نگهداری سکه طلا، هزینه‌های معاملاتی قابل ملاحظه‌ای را بر دارندگان سکه طلا تحمیل می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی