عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران:

پرداخت ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه طی ۷ ماه

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد صفر تا چهار درصد پرداخت کرده است.

پرداخت ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه طی ۷ ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مرتضی اکبری در حاشیه سفر دو روزه خود به همدان  اظهارداشت: این میزان تسهیلات قرض الحسنه به 540 هزار نفر با میانگین هر نفر 80 میلیون ریال پرداخت شده است.

    وی اضافه کرد: در 6 ماهه دوم سالجاری با توجه به افزایش گردش مالی در کشور به نظر می رسد می توان تسهیلات پرداختی را به 800 هزار نفر و به مبلغ 78 هزار میلیارد ریال رساند.
    وی یادآوری کرد: سال گذشته 43 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط این بانک پرداخت شد که در صورت محقق شدن پیش بینی ها، میزان تسهیلات پرداختی تا پایان سالجاری به 2 برابر می رسد.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: میزان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در هفت ماهه سالجاری 42 درصد نسبت کل سال 95 افزایش داشته است.
    اکبری افزود: در هفت ماهه سال جاری بانک مهر ایران 40 درصد معادل 25 هزار میلیارد ریال رشد منابع قرض الحسنه داشته است.
    وی ادامه داد: سقف تسهیلات بابت هر نفر 200 میلیون ریال است و تنها در قالب سپرده ویژه یا بانکداری اجتماعی این تسهیلات تا 300 میلیون ریال نیز می رسد.
    وی با عنوان اینکه هیچ گونه سودی به حساب های پس انداز افراد پرداخت نمی شود، بیان کرد: افرادی که در این بانک حساب جاری و پس انداز داشته باشند در اولویت دریافت وام با نرخ صفر تا چهار درصد هستند.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: یکی از مطالبات مردم و مراجع، محقق شدن بانکداری اسلامی و پرهیز از گرایش به سمت بانکداری ربوی و پرداخت تسهیلات با سودهای کلان بوده است.
    اکبری افزود: قرض الحسنه نماد بانکداری اسلامی است؛ زیرا بانک های قرض الحسنه، سودی بابت سپرده به مردم نمی دهند و در مقابل نیز از تسهیلات گیرنده سودی نمی گیرند؛ البته کارمزد اندکی بابت ارائه خدمات و تامین هزینه ها پیش بینی شده است.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی صندوق های زیادی در کشور راه اندازی و تاسیس شد؛ اما به علت نداشتن پشتوانه قوی و مدیریت آن توسط هیات امنا، در صورت بروز کمترین مشکلی، سپرده مردم از بین می رفت.
    اکبری افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز نمود و سهامداران آن را ده بانک بزرگ کشور تشکیل داده است.
    وی ادامه داد: این بانک هم اینک دارای 530 شعبه در کشور است و تمامی منابع را به صورت حساب پس انداز و جاری جذب کرده است و تسهیلات این بانک نیز با کارمزد صفر تا چهار درصد پرداخت می شود.
    وی اضافه کرد: بعد از گذشت 10 سال از تاسیس این بانک، افزون بر 85 هزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه جمع شده که 90 درصد این میزان تسهیلات پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی