عصر بازار

کیش اینوکس ۲۰۱۷ (۷)

سرمدی در افتتاحیه همایش کیش اینوکس ۲۰۱۷ اعلام کرد: آغاز به کار معاونت اقتصادی وزارت خارجه در آینده نزدیک

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر امور خارجه از آغاز به کار معاونت اقتصادی این وزارتخانه در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: این معاونت در مرکز و نمایندگی های ایران در خارج از کشور تشکیل خواهد شد.

سرمدی در افتتاحیه همایش کیش اینوکس ۲۰۱۷ اعلام کرد: آغاز به کار معاونت اقتصادی وزارت خارجه در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مرتضی سرمدی  در مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه گفت: وزارت خارجه تلاش کرد تا علاوه بر توافق برجام و عملیاتی شدن آن، در یک روندی تمامی طرفین به تعهدات خود عمل کرده است؛ ضمن اینکه از ابتدای دولت دوازدهم قرار بر این شد که معاونت اقتصادی در این وزارت خانه تاسیس شود که این مهم ظرف چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

    وی افزود: در دورانی که ایران تحریم بود، در حوزه بانکداری بین المللی تغییرات اساسی صورت گرفته و این سبب شد که برجام و رفع تحریم های هسته‌ای، آثار مناسبی را در بخش بانکی نداشته باشد، پس نظام بانکی باید خود را با استانداردها تطبیق داده، اگرچه ظرف دو سال اخیر در جهت از بین بردن نگرانی هایی که ریسک بانکهای ایرانی می توانست ایجاد کند، کار گسترده ای میان وزارت خارجه و اقتصاد و بانک مرکزی صورت گرفته و تلاش شده تا موضوع تحریم گروه ویژه اقدام مالی با نزدیک شدن استانداردهای ایران به سطح بین المللی، از بین برود.

    به گفته سرمدی، ایران نه به واسطه نداشتن استانداردهای لازم، تحت تحریم گروه ویژه اقدام مالی بود، بلکه به واسطه سیاسی دچار محدودیت شد؛ بنابراین تلاش ما این است که آثار تحریم سیاسی از بین برود؛ در غیر این صورت هیچ منصفی در سطح بین المللی، ایران را محق چنین تحریمی بداند.

    قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: به همه نمایندگی های ایران در خارج از کشور گفته شده که باید شش هدف را دنبال کرده و سه چیز را باید به ایران بیاورید که شامل سرمایه، تکنولوژی و گردشگر است و سه چیز صادرات کالاهای غیرنفتی، خدمات فنی و مهندسی و نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مازاد را از ایران ببرید. این هدف گذاری است که برای نمایندگان وزارت خارجه تدوین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی