عصر بازار

دومین استاندارد ملی در جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی تدوین شد؛

آراستگی سازمان‌ها با ۷‌سین استاندارد ملی مدیریتی

عصر اعتبار- محققان کشور با ثبت دومین استاندارد ملی در حوزه مدیریت، ۷ سین استاندارد مدیریتی را عرضه کردند که اجرایی شدن آن مدیریت هزینه،‌ چابک‌سازی سازمان و رضایت کارکنان و مشتریان سازمان را در پی خواهد داشت.

آراستگی سازمان‌ها با ۷‌سین استاندارد ملی مدیریتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر صادقی‌فرد، رییس هیات مدیره انجمن علمی استاندارد و طراح مدل با بیان اینکه طرح ملی تحت عنوان "7 سین آراستگی" را در دستور کار داریم، گفت: این طرح ملی در قالب استاندارد ملی به نام "استاندارد سیستم مدیریت 7 سین آراستگی" با دریافت کد ملی به عنوان دومین استاندارد ملی کشور در حوزه سیستم مدیریت تالیف شده داخلی به ثبت می‌رسد.

    وی با بیان اینکه اولین سیستم استاندارد ملی را در دوره دکتری تعریف کردم، خاطرنشان کرد: این استاندارد "سیستم مدیریت فراگیر" است که برای سیستم مدیریت فراگیر بوده و به ثبت رسیده است و کمیسیون‌های مختلف را در سازمان استاندارد طی کرد و به ثبت ملی رسید.

    صادقی‌فرد اضافه کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه بومی‌سازی استانداردها در قالب حمایت از اقتصاد مقاومتی اقدام به تالیف این استاندارد به عنوان یک حرکت ملی- میهنی کردیم و در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها آن را اجرایی کردند که بسیار اثرگذار بوده است.

    مجری این طرح ملی با اشاره به تالیف دومین استاندارد ملی در کشور، خاطر نشان کرد: استاندارد سیستم مدیریت 7 سین آراستگی تدوین شد که بر اساس آن تمام سازمان‌های ایرانی را در دو گروه تولیدی و خدماتی تحت پوشش قرار می‌دهد و هر سازمان در 3 سطح کوچک، متوسط و بزرگ خواهد بود.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه بهداشت این استاندارد از مطب پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه‌ها تا درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    صادقی‌فرد با اشاره به محتوای این استاندارد، یادآور شد: محتوای این استاندارد به گونه‌ای تهیه شده است که تمام زیرساخت‌های لازم را برای یک سازمان در قالب استانداردهای مدون اعم از اینکه قبلا در دنیا وجود داشته است و یا سازمان‌ها برای خودشان برای اولین بار تعریف می‌کنند، شکل می‌دهد و 3 نتیجه مهم برای سازمان‌ها به همراه دارد.

    وی، مدیریت هزینه،‌ چابک‌سازی سازمان و رضایت کارکنان و مشتریان سازمان را از نتایج اجرای این استاندارد در سازمان‌ها عنوان کرد.

    وی با بیان اینکه استاندارد 7 سین مدیریت را علاوه بر قالب استاندارد مدون و مصوب ملی در قالب یک مدل تعالی اجرایی کردیم، اضافه کرد: در این راستا جشنواره‌ای برگزار می‌شود تا سازمان‌هایی که این استاندارد را اجرایی کرده‌اند، با یکدیگر رقابت کنند که از سوی انجمن علمی استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

    این محقق با تاکید بر اینکه در این استاندارد 7 شاخص مورد نظر است، توضیح  داد: در این استاندارد 7 شاخص میزان استانداردسازی در سازمان‌ها، میزان عملکرد سیستمی، میزان شایستگی بر مبنای آگاهی کارکنان، میزان جداسازی و سواسازی ضروری‌ها از غیر ضروری‌ها، میزان چیدمان مناسب هرآنچه که باید در جای خود، میزان کنترل آلودگی‌ها و پاکیزگی در محیط کار و اجتماع و میزان فرهنگ سازمان مد نظر قرار می‌گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه از طرح 7 سین مدیریت تحت دو عنوان یاد می‌شود، اظهار کرد: از آن تحت عنوان استاندارد سیستم مدیریت 7 سین آراستگی و مدل تعالی 7 سین آراستگی یاد می‌شود و عناصر تعریف شده در این مدل بر اساس فرهنگ ایرانی- اسلامی بوده است.

    این محقق از معرفی این طرح در روز چهارشنبه، 10 آبان ماه خبر داد و گفت: در روز چهارشنبه، 10 آبان اولین جشنواره سازمان آراسته و استاندارد در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد و سازمان‌هایی که اقدام به اجرای استاندارد 7 سین مدیریت کرده‌اند، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

    به گفته وی، در حاشیه این جشنواره اقدام به معرفی این استاندارد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی