عصر بازار

با مولتی میلیاردرهای فناوری آشنا شوید

عصر اعتبار-اگر به فهرست ثروتمندترین افراد در سال ۲۰۱۷ نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها این ثروت هنگفت خود را از تکنولوژی به دست آورده اند.

با مولتی میلیاردرهای فناوری آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق آخرین آمار و گزارش‌های منتشر شده، جف بزوس، موسس و مدیرعامل شرکت آمازون بعنوان ثروتمندترین میلیاردر جهان شناخته و معرفی شده است. نکته جالب اینجاست که بیشتر این افراد تنها با طرح یک ایده و کارآفرینی موفق به کسب میلیاردها دلار شده اند.

    1. جف بزوس

    در صدر فهرست مولتی میلیاردهای جهان، نام جف بزوس – موسس و مدیر عامل شرکت آمازون – قرار دارد. ثروت وی معادل 82 میلیارد دلار براورد شده است. شرکت آمازون از لحاظ میزان درآمد، بزرگترین شرکت اینترنتی جهان و همچنین بزرگترین فروشگاه اینترنتی آنلاین است. این شرکت توسط جف بزوس در سال 1994 تاسیس گردید و هم اکنون نیز در شهر سیاتل، واشینگتن ایالات متحده امریکا مستقر است. این شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی، نخست از فروش آنلاین و اینترنتی کتاب کار خود را آغاز کرد و بعد از آنکه در این عرصه به موفقیت های چشمگیری دست یافت، فروش سایر وسایل نظیر لوازم خانگی، پوشاک و غیره را آغاز کرد. محبوبیت و طرفداران شرکت آمازون در چند سال گذشته رشد روز افزونی داشته است به گونه ای که سهام این شرکت آمریکایی به طور ناگهانی جهش یافت.

    2. مارک زوکربرگ

     

    مارک زوکربرگ بعنوان موسس و مدیر عامل شرکت فیس بوک، دومین ثروتمند بزرگ در جهان است که توانسته است از لحاظ میزان درآمد، در جایگاه دوم این فهرست جای بگیرد. ثروت زوکربرگ معادل 59.4 میلیارد دلار است. وی شرکت فیس بوک را با یکی از همکلاسی هایش در دانشگاه هاروارد تاسیس کرد و عنوان جوان‌ترین ثروتمند و پیشگام در عرصه تکنولوژی و اینترنت را از آنِ خود کرد. زوکربرگ سهام و مالکیت تمامی سایت ها و اپلیکیشن های زیرمجموعه فیس بوک نظیر واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک مسنجر را نیز در اختیار دارد.

    3. لری پیج 

    میزان ثروت لری پیج بعنوان مدیرعامل آلفابت - شرکت مادر گوگل - و یکی از موسسان شرکت گوگل، 49.3 میلیارد دلار است. شرکت گوگل بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می رود. یکی از منابع اصلی درآمد این شرکت، از طریق تبلیغات و آگهی های آنلاین در وب سایت و اپلیکیشن های گوگل است. 

    4. سرگئی برین

    ثروت سرگئی برین بعنوان یکی از شرکا و موسسان شرکت آلفابت - شرکت مادر گوگل - 43.1 میلیارد دلار برآورد شده است. وی هم اکنون رئیس شرکت آلفابت است و همراه با لری پیج، سهام این شرکت را در اختیار دارند. هردوی آنها زمانی که در دانشگاه استنفورد آمریکا تحصیل می کردند، یک وب گاهی ایجاد کردند که وب سایتهای مختلف را بر اساس میزان محبوبیت آنها، فهرست می کرد. بعدها که توانستند از این ایده پول کسب کنند، موتور جست‌وجوی گوگل را در سال 1998 بنا نهادند که در حال حاضر، بزرگترین و بهترین موتور جست‌وجوی جهان محسوب می شود.

    5. جک ما

    ثروت جک ما - بعنوان موسس و مدیرعامل شرکت علی بابا - 30.9 میلیارد دلار تخمین زده شده است. شرکت علی بابا که ششمین شرکت بزرگ خدمات اینترنتی در جهان است، در سال  1999 توسط جک ما  و به منظور ایجاد ارتباط میان کارخانه ها و شرکت های سازنده و مشتریان و خریداران آنها تاسیس گردید. طبق گزارش های منتشر شده، در سالهای 2015 و 2016 میلادی، وب سایت و شرکت علی بابا از آمازون و ای بی (eBay) هم سبقت گرفت و تبدیل به بزرگترین فروشگاه خرده فروشی جهان شد.

    6. ما هوآتنگ

    میزان ثروت "ما هوآتنگ" بعنوان دومین پیشگام تکنولوژی و اینترنت در چین بعد از "جک ما"، 24.9 میلیارد دلار است. ما هواتنگ موسس و مدیرعامل شرکت تنسنت (Tencent) است. این شرکت از سال 1998 تاسیس شد و از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و سرویس‌های اینترنتی همچون پرداخت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و تفریحات مجازی محسوب می شود.

    7. رابین لی

    میزان ثروت رابین لی بعنوان موسس شرکت بایدو (Baidu) 14.3 میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت که بزرگترین و موفق ترین موتور جستجوی چین است و کار گوگل را در این  کشور می کند، از محبوبیت بیشتری نسبت به گوگل برخوردار است. این موتور جستجو دقیقا در همان سالی که گوگل تاسیس شد، برای کاربران چینی ایجاد شد و شاید علت محبوبیت و موفقیت آن نیز همین همزمانی تاسیس اش با گوگل باشد.

    8. داستین موسکوویتز

    میزان ثروت داستین موسکوویتز بعنوان یکی از موسسان و شرکای فیس بوک، 10.4 میلیارد دلار است. او همکلاسی مارک زوکربرگ بود که در دانشگاه هاروارد رشته برنامه نویسی می خواندند و بعدها با همکاری و شراکت باهم، وب سایت فیس بوک را راه اندازی کردند. وی هم اکنون یکی از سهامداران شبکه اجتماعی و محبوب فیس بوک است.

    9. جان کووم

    ثروت جان کووم بعنوان مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت واتس اپ ، معادل 9.7 میلیارد دلار برآورد شده است. از آن زمان که اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ که از محبوب ترین و پرطرفدارترین پیام رسان های اینترنت به شمار می رود، به تصاحب و مالکیت شرکت فیس بوک در آمد، سهامداران و مدیران واتس اپ میلیاردر شده و به ثروت بسیاری دست یافتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو