عصر بازار

سخنگوی دولت اعلام کرد:

تصمیمات جدیددرباره یارانه‌ها

عصر اعتبار- سخنگوی دولت از برگزاری جلسه شورای اجتماعی در ریاست جمهوری خبر داد و گفت: اینکه گفته می شود با رفع تحریم ۱۰۰ میلیارد دلار وارد کشور شد صحت ندارد.

تصمیمات جدیددرباره یارانه‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد اظهارداشت: امروز در ریاست جمهوری جلسه شورای اجتماعی برگزار و مباحثی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مطرح شد.

    وی افزود: امسال 200 میلیارد تومان اعتبارات جاری و 200 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای این امر در بودجه اختصاص یافته بود که 100 درصد تخصیص یافت.

    سخنگوی دولت درباره رقم دقیق دارایی‌های آزاد شده ایران، تصریح کرد: دارایی ایران قابل تفکیک به ذخایر بانک مرکزی، سپرده صندوق توسعه ملی، حساب‌های دولت در بانک‌های خارجی و سپرده بانک‌های ایرانی نزد بانک‌های خارجی تفکیک می‌شود و اینکه با رفع تحریم 100 میلیارد دلار وارد کشور شد صحت ندارد و چیزی به عنوان نقد وارد کشور نشده است.

    وی افزود: دارایی‌ها از گذشته موجود بوده و با برجام مشکلات نقل و انتقالات برطرف شده همچنین سوییفت ارزی نیز گشایش شده و در حال انجام است.

    وی درباره اجرای قانون کاتسا در آمریکا و واکنش دولت گفت: موضع دولت نسبت به کنش‌های اقتصادی که جنبه تحریم دارد کاملا مشخص است و کارگروه ویژه در شورای عالی امنیت ملی فعال است و همه کنش‌ها را رصد کرده و گزارش می‌کند.

    نوبخت تاکید کرد: تصمیمات این کارگروه برای دولت محترم و لازم‌الاجرا است و موضع رسمی ایران با تصمیم این کارگروه اعلام می‌شود.

    رییس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه و پیشنهاد رییس کمیته امداد برای تعلق گرفتن یارانه تنها به نیازمندان نیز گفت: ماه آینده ماه تصمیم‌گیری مجلس درباره یارانه در بررسی بودجه است و اگر مجلس تایید کند که یارانه تنها به یک جامعه هدف تعلق گیرد دولت نیز با اعمال نظر خود آن را اجرایی می‌کند.

    وی درباره بودجه راهپیمایی اربعین در سال جاری گفت: راهپیمایی مردمی یک حرکت خودجوش مردمی است و نیاز به استفاده از خزانه برای این کار نیست اما دولت وظیفه دارد مقدمات رفاه مردم را مهیا کند به همین جهت از آغاز حرکت تا انتها تمهید مقدمات کرده است.

    نوبخت افزود: دولت هر آنچه وزارت کشور و ستاد اربعین برای این اقدام پیشنهاد کرد تصویب کرد. وی درباره تصمیم روز گذشته دولت برای استفاده از سرمایه ایرانیان مقیم خارج گفت: با اولویت از سرمایه خارجی توسط ایرانیان مقیم خارج استفاده میکند و سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل‌ها و قوانین برای گسترش سرمایه‌گذاری دارد که به جد اجرا می‌شود.

    سخنگوی دولت تاکید کرد: بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دولت تقبل می‌کند و نمی‌گذاریم این دو باشگاه دچار مشکل شوند.

    وی درباره تاخیر 40 روزه در اعلام نرخ تضمینی خرید محصولات کشاورزی، گفت:  در سال‌های گذشته نرخ خرید تضمینی افزایش چشمگیری داشته و این موضوع باعث شد حجم پرداختی‌ها افزایش یابد اکنون 9 هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم و حدود 2 هزار میلیارد تومان باقی مانده است که قول دادیم که قبل از 25 آبان ماه صد درصد پرداخت ‌ها انجام شود.

    نوبخت درباره سازوکار و برنامه دولت برای امنیت اقتصادی گفت: آیتم‌های مختلفی دارد که یکی از آنها بهبود فضای کسب و کار است که در این مورد در سه سطح اقدام انجام دادیم؛ بخش اول در وزارتخانه ‌ها، بخش دوم در هیئت وزیران و بخش سوم در مجلس در حال پیگیری است.

    سخنگوی دولت افزود: سرمایه‌گذاری قایل توجهی بعد از برجام در کشور انجام شده و هر اتفاقی بیفتد تلاش می‌کنیم نسبت به حفظ امنیت اقتصادی اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو