عصر بازار

در همایش بانک ملی ایران مطرح شد؛

روابط عمومی، چراغ روشن سازمان، مشاور امین و فرهنگ ساز

عصر اعتبار- سه عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، روابط عمومی را چراغ روشن سازمان، مشاوری امین و فرهنگ ساز در بانک دانستند که با حضور موثر، به موقع و توانای آن می توان به خوبی فعالیت های بانک را به جامعه معرفی کرد.

روابط عمومی، چراغ روشن سازمان، مشاور امین و فرهنگ ساز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در همایش کارشناسان روابط عمومی این بانک که با حضور تنی چند از مدیران امور و روسای ادارات ستادی و همچنین مدیران و کارشناسان اداره کل روابط عمومی برگزار شد با اشاره به تنوع زیاد محصولات بانک و لزوم اطلاع رسانی کامل درباره آنها، گفت: خوشبختانه عملکرد بانک آن قدر مطلوب بوده که به صورت پیاپی بابت آنها تقدیر می شود.

    وی با تاکید بر این که روابط عمومی، مشاور امین مدیریت است، اظهار کرد: یک روابط عمومی قوی می تواند کوچکترین اقدامات بانک را به درستی اطلاع رسانی کند و از این بابت روابط عمومی در بانک ملی ایران خوب عمل کرده است.

    شایان، روابط عمومی را پلی میان سازمان و مخاطبان دانست و با تاکید بر این که روابط عمومی می تواند تکمیل کننده پروژه های بانک باشد، ادامه داد: هزینه برگشت یک مشتری ناراضی به سازمان، 11 برابر حفظ مشتری موجود است و اینجاست که نقش مهم روابط عمومی در حفظ مشتریان و معرفی خدمات تازه به آنها بسیار پررنگ می شود.

    به گفته وی، روابط عمومی در مدیریت بحران سازمانی به خوبی فعال بوده و از ظرفیت اطلاع رسانی به درستی استفاده کرده، اما طبیعی است که نباید به شرایط کنونی محدود شد.

    روابط عمومی باید پیشتاز ارتباط با مشتریان باشد

    برات کریمی دیگر عضو هیات مدیره بانک هم با تاکید بر این که هر سازمانی از جمله بانک برای رشد به ارتباطات داخلی و خارجی نیاز دارد، افزود: در دنیای امروز دیگر سازمان نمی تواند فقط به درون خود محدود شود و نقش ارتباطات برون سازمانی و معرفی محصولات به مشتریان، انکار ناپذیر است.

    وی با بیان این که روابط عمومی قوی، همه بخش های سازمان را شکوفا می کند، اظهار کرد: امروز بانک ملی ایران به خوبی محصولات تازه خود مانند «بام» و «کانون جوانه ها» را معرفی کرده و جا دارد فعالیت های تازه تر مانند «مدیر خدمات ویژه» نیز به دقت تبلیغ و اطلاع رسانی شود.

    کریمی نقش «کانون جوانه ها» در توسعه فرهنگ بانکداری و پس انداز در بین کودکان و نوجوانان را بسیار موثر دانست و گفت: هدف از تاسیس این کانون، جایگزینی آن با «قلک» هایی است که بانک ملی ایران سال ها پیش آن ها را توزیع کرد و اکنون به یک نوستالوژی دوست داشتنی تبدیل شده است.

    وی با اشاره به این که بانکداری امروز با زندگی مردم گره خورده است، افزود: سهامداران، کارکنان و مشتریان، هر سه مخاطب روابط عمومی بانک هستند و روابط عمومی باید در ارتباط گرفتن با این مخاطبان پیشتاز باشد.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم به روز بودن آموزش میان کارکنان بانک به ویژه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: معرفی هر چه بیشتر خدمات، می تواند درآمد بانک از محل خدمات را افزایش دهد و به تدریج بانک را به سمت فعالیت اصلی خود هدایت کند.

    فرهنگ سازی، اصلی ترین وظیفه روابط عمومی است

    همچنین غلامرضا پناهی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومی، فرهنگ سازی ارزش ها و هنجارهای سازمانی و تسهیل حاکمیت آنها در سازمان است، گفت: برقراری ارتباط با انسان ها کاری بسیار دشوار است و این نشان می دهد که کار روابط عمومی نیز بسیار سخت و پیچیده است.

    وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید ابتدا به کار خود و سپس به برقراری ارتباط با دیگران علاقه مند باشند، تصریح کرد: روابط عمومی باید دارای مشروعیت باشد اما قطعا نمی توان با بخشنامه و دستور، روابط عمومی دارای مشروعیت ایجاد کرد.

    پناهی ادامه داد: حس دلسوزی، افزایش حس مسئولیت، ایجاد وفاداری سازمانی، ایجاد فضای لازم برای بروز خلاقیت و فرهنگ تفکر از جمله ویژگی هایی هستند که باید در سازمان تبدیل به فرهنگ شوند و این مسئولیت بر دوش روابط عمومی است.

    وی با بیان اینکه روابط عمومی نباید اجازه دهد مدیران از امور سازمان بی اطلاع باشند، گفت: بهترین خدمت روابط عمومی این است که واقعیت های موجود سازمان را بازگو کند.

    همچنین در این همایش، حشمت اله حسینی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، گفت: امروز حجم زیادی از خدمات بانک در حوزه آی تی متمرکز شده و روابط عمومی با حداکثر توان آن ها را معرفی می کند.

    وی افزود: خوشبختانه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره نسبت به فعالیت های روابط عمومی اشراف کامل دارند و همواره همکاران را در انجام امور این بخش حمایت می کنند.

    به گفته حسینی، کانون جوانه های بانک ملی ایران یک استراتژی و نه یک محصول کوتاه مدت است، بنابراین تمرکز روابط عمومی برای معرفی آن قابل توجه است تا در آینده بانک ملی ایران نفوذ بیشتری در میان مردم داشته باشد.

    وی همچنین از موزه بانک به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ یاد کرد و گفت: این موزه که با حضور مقامات بلندپایه کشور افتتاح شد، امروز به محلی برای حضور اندیشمندان، دانشگاهیان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن کشور تبدیل شده و مایه افتخار بانک است.

    وی به طور موکداز همکاری معاونت فناوری اطلاعات،شرکت داده ورزی سداد،معاونت پشتیبانی و اداره کل مهندسی و املاک،در اجرای کمپین بله و تاسیس موزه بانک قدردانی وتشکرکرد.

    در ادامه همایش، مریم یعقوب زاده معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران، گزارشی از کمپین «بام» و عملکرد روابط عمومی برای معرفی این محصول ارائه کرد.

    در پانل دیگری، غلامرضا مرحبا دیگر معاون این اداره کل به تشریح فعالیت های کانون جوانه های بانک و برنامه ها و طرح های در دست اقدام در حوزه بانکداری کودک و نوجوان پرداخت.

    برگزاری پانل هایی در خصوص پیام رسان «بله» و همچنین فضای مجازی از دیگر برنامه های همایش مسئولان و کارشناسان روابط عمومی بانک ملی ایران بود.

    در بخش های جداگانه ای از این همایش که در سالن همایش حافظ برگزار می شود، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی بانک به بحث و بررسی در خصوص مهمترین رویدادها و مباحث مطرح در حوزه کاری خود خواهند پرداخت. این همایش فردا هم ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو